دادستان دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی نمین از فعالیت کارگروه بهداشت حرفه ای این شهرستان با هدف نظارت و کنترل شاخص های بهداشت و سلامت در واحدهای کارگاهی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۶۲۶۵
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از نمین، علیرضا قادری در جلسه بررسی وضعیت بهداشتی واحدهای گارگاهی و تولیدی اظهار کرد: اغلب کارخانه ها از نظر بهداشتی وضعیت نادرستی دارند و تشکیل و فعالیت کارگروه پالایش بهداشت حرفه ای در استان و شهرستان ها پیشنهاد می شود.

دادستان نمین گفت: کارگران به علت ترس از اخراج یا تهدید شغلی از ناحیه کارفرما دردها و مشکلات بهداشتی حوزه کاری خود را مطرح نمی کنند و علاوه بر اشتغال کارگران باید بهداشت حرفه ای آنان نیز دغدغه مسئولان امر باشد.

وی افزود: با تشکیل و فعالیت کارگروه یادشده در نمین، واحدهای کارگاهی این شهرستان از نظر بهداشت محیط کار مورد بازدید و کنترل قرار می گیرند و فعالیت کارگروه مربوطه از این نظر قابل تقدیر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نمین اظهار کرد: بی اعتنایی به گزارش بازرسان و نتیجه ندادن گزارش آنها و همچنین مداخله و ملاحظه برخی از مسوولان برای نادیده گرفتن معضلات بهداشتی حوزه کار و کارگر، روحیه کاری بازرسان را پایین می آورد.

بابک گروسی گفت: فعالیت کارگروه تخصصی پالایش و نظارت بر سلامت حوزه کار و کارگر در نمین باعث شده است که برخی از واحدهای کارگاهی که قبلا اجازه بازدید از محیط کاری خود را نمی دادند به تصمیم ها و مصوبات این کارگروه تمکین کنند.

وی اظهار کرد: خانه های بهداشت در چند واحدکارگاهی در نمین راه اندازی شده است و شاخص های بهداشت و سلامت در این شهرستان ارتقا خواهد یافت.

ارسال نظرات