مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل:

پرداخت تسهیلات ویزه به متقاضیان پرورش ماهی در قفس

به متقاضیان پرورش ماهی در قفس 80 درصد هزینه راه‌اندازی به صورت تسهیلات پرداخت خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۹۶۲۷۰
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، میرآرمان واعظی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شیلات شهرستان نیر افزود: طرح توسعه پرورش ماهی در قفس در سدهای استان که استعداد پرورش ماهی در قفس را دارند اجرا می شود.

وی گفت: متقاضیان پرورش ماهی در قفس می ‌توانند با مراجعه به اداره های شیلات شهرستان ‌ها یا اداره کل شیلات استان نسبت به این درخواست اقدام کنند و در این زمینه 80 درصد هزینه راه‌اندازی برای افراد متقاضی به صورت تسهیلات پرداخت خواهد شد.

واعظی اظهار کرد: گونه ‌های مهم پرورش در قفس شامل قزل ‌آلای رنگین کمان و ماهیان خاویاری و از ماهیان گرم ‌آبی کپور و آمور است که برای این روش مناسب بوده و متقاضیان با دریافت تسهیلات نسبت به پرورش این گونه آبزیان اقدام خواهند کرد.

وی گفت: تولید ماهی قزل ‌آلا در استان در سایه آموزش ها و ترویج اصول پرورش انواع ماهیان از 20 کیلوگرم در متر مربع به 50 کیلوگرم در متر مربع رسیده و در سال گذشته بالغ بر یک هزار و 200 نفر روز آموزش به کاربران ارایه شد.

او افزود: در سال گذشته از اردبیل به 10 استان دیگر بچه ماهی صادر شد و بیش از 500 تن ماهی قزل آلا نیز در بازارهای استان ‌های همجوار عرضه شد.

وی پرورش ماهی در استخرهای رو باز خاکی ، پرورش ماهی در استخرهای سرپوشیده گلخانه‌ای ، پرورش ماهی در تانک و یا در قفس بوده و پرورش ماهی در قفس سامانه ‌ای را از دیگر اولویت های شیلات استان ذکر کرد.

او افزود: امسال دو میلیون قطعه بچه ماهی سفید در منابع آبی استان از جمله رودخانه ها و پشت سدهای استان رها سازی می شود که از این میزان 320 هزار قطعه در پنج سد شهرستان نیر رها سازی خواهد شد.

وی همچنین از پیش بینی تولید یک هزار تن ماهی در استان در سال جاری خبر داد و بیان کرد: در سال گذشته هشت واعظی در زمینه پرورش ماهیان زینتی گفت: در این استان 20 گونه ماهیان زینتی در حال پرورش است.

مهدی احمدی فرماندار شهرستان نیر هم در این جلسه با اشاره قابلیت های شهرستان نیر در توسعه مزرعه پرورش ماهی خواستار توجه به این بخش شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار