مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی اردبیل:

پروژه فاضلاب روستاهای بالای سد یامچی اردبیل تکمیل می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل گفت: با تأمین اعتبارات ملی فاضلاب هفت روستای بالای سد یامچی اردبیل تکمیل و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۶۹۶۲۷۱
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، محسن قنبری در جریان بازدید خود از طرح‌های در حال اجرای آب و فاضلاب روستایی در اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه ورود فاضلاب این روستاها به محوطه سد یامچی مشکلاتی را به وجود آورده بود، ما از سال گذشته تصمیم گرفتیم تا فاضلاب این هفت روستا را با تأمین اعتبار ملی اجرایی و عملیاتی کنیم که امیدواریم تا پایان سال 96 به صورت کامل زنجیره فاضلاب این هفت روستا به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با تکمیل و راه‌اندازی فاضلاب این روستاها مشکلات و دغدغه‌هایی که در ورود فاضلاب این روستاها به مناطق اطراف سد یامچی وجود داشت، برطرف شده و زمینه ارتقا کیفیت منابع آب نیز فراهم آید.

قنبری افزود: به دلیل آن که اولویت اصلی آب و فاضلاب روستایی تأمین آب مورد نیاز روستاییان به‌ویژه در ایام تابستان است، در شرایطی که تأمین آب روستاییان به عنوان یک ضرورت مورد دقت و توجه مسؤولان کشوری و استانی است ما تمرکز اصلی خودمان را روی پروژه‌ها و مجتمع‌های آبرسانی در حال اجرا گذاشتیم که امیدواریم تا سال 96 بخش عظیمی از مشکلات آبرسانی روستایی را برطرف کنیم.

وی وضعیت برخی از شهرهای استان را در برخورداری از منابع آب پایدار و مناسب یادآور شد و بیان کرد: همت جمعی بر این است تا یک شرایط مناسب‌تری برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و برخورداری بیشتر روستاییان از منابع آب مورد نیاز فراهم آید که قطعاً این حرکت‌ها مؤثر و کارگشا در ایجاد رضایتمندی بیشتر روستاییان است.

قنبری کیفیت آب تحویلی به روستاییان را با توجه به شرایط انتقال آب از چشمه‌ها و منابع آب سطحی یادآور شد و اضافه کرد: در این زمینه باید به کنترل‌ها و‌ آزمایش‌های مکرر اشاره کنیم که در قالب آزمایش‌ کلرسنجی، میکروبی، شیمیایی و همچنین کدورت‌سنجی اشاره کرد.

وی ادامه داد: در همه این آزمایش‌ها تا 98 درصد منابع آب روستایی از مطلوبیت و کیفیت خوبی برخوردار است که امیدواریم این روند همچنان وضعیت و شرایط متفاوت‌تری را نیز داشته باشد.

ارسال نظرات