امام جمعه شهرستان رضوانشهر گفت: پرداخت زکات دست‌آوردهای مهمی برای اهل ایمان دارد که تزکیه نفس و افزایش اموال در رأس آنهاست.
کد خبر: ۸۶۹۶۳۸۴
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵

حجت‌الاسلام حبیبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، با بیان اینکه پرداخت زکات یکی از دستورات واجب الهی است اظهار کرد: پرداخت زکات دست‌آوردهای مهمی برای اهل ایمان دارد که تزکیه نفس و افزایش اموال در رأس آنهاست و به همین جهت، در موارد متعددی در قرآن شریف زکات در کنار نماز آمده است، حاکی از اهمیت و ارزش آن دارد.

وی پرداخت زکات مستحب را نیز برای مسلمانان جایز دانست و گفت: زکات مستحبی زکاتی است که هر متمکنی بین خود و خداوند عهد و پیمان بسته تا به صورت روزانه، هفتگی و یا ماهیانه بخشی از مال خود را به مستمندان بپردازد.

امام جمعه رضوانشهر یادآور شد: پرداخت زکات و خمس موجب برکت و افزایش سرمایه می‌شود و با توزیع صحیح ثروت قبل از اینکه مشکل مستمندان جامعه را تحت تأثیر قرار دهد، شخص زکات‌دهنده خود از آثار و برکات آن بهره‌مند شده و ریشه فقر در جامعه از بین می‌رود.

حجت‌الاسلام حبیبی تصریح کرد: زکات جمع‌آوری شده در هر شهر و روستایی برای فقرای همان محل هزینه شود و تا زمانی که فقیر در جامعه وجود دارد جایز نیست زکات جمع‌آوری شده صرف زمینه‌های دیگر مانند بخش‌های عمرانی شود.

ارسال نظرات