ادعای رسانه آمریکایی المانیتور
یک رسانه آمریکایی به نقل از برخی منابع مدعی شده ایران سیاستش در قبال سوریه را تغییر داده است.
کد خبر: ۸۶۹۶۳۸۵
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، یک پایگاه خبری - تحلیلی آمریکایی مدعی شده وزیر خارجه ایران اظهاراتی دال بر تغییر سیاست ایران در قبال سوریه مطرح کرده است.

یک رسانه آمریکایی به نقل از برخی منابع مدعی شده ایران سیاستش در قبال سوریه را تغییر داده است.

پایگاه خبری - تحلیلی المانیتور، از قول برخی منابع که هفته جاری با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در اوسلو، بلژیک دیدار کرده‌اند گزارش داد که دیپلمات ارشد ایرانی اظهاراتی دال بر اختیارات بیشترش نسبته به گذشته در مسئله سوریه و آمادگی ایران برای انعطاف‌پذیری بیشتر نشان داده است.

به نوشته المانیتور، فشارهای داخلی هم در تهران و هم در واشنگتن برای تغییر رویه در قبال سوریه و سرعت بخشیدن به فرایند راه حل سیاسی در شرایطی اتفاق افتاده که جان کری، وزیر خارجه آمریکا و ظریف در اوسلو برای رایزنی درباره اجرای برجام و سوریه دیدار کردند.

یک منبع غیردولتی که در حاشیه نشست اوسلو با ظریف دیدار کرده بود به شرط عدم افشای نام گفت: «چیزی که ظریف ظاهراً بیان می‌کرد این بود که او در قبال سوریه اختیار بیشتری نسبت به آنچه تا به حال داشته، دارا است. به نظر می‌رسید نکته‌ای که او پیشنهاد می‌کرد این بود که ایران آماده نشان دادن انعطاف‌پذیری بیشتر درباره نحوه پرداختن به مسئله (بشار اسد) است.»
ارسال نظرات