عدم رسیدگی دولت به معادن موجب تعطیلی آنها خواهد شد

رئیس شورای کارگری معدن زغالسنگ هشونی در کمیسیون کارگری شهرستان ضمن پرداختن به موضوع خطر تعطیلی معادن درخواست کرد : بهتر این است دفتر نمایندگی خانه کارگر در کوهبنان نیز دائر گردد. ...
کد خبر: ۸۶۹۶۴۵۰
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  حسن رهجو رئیس شورای کارگری معدن زغالسنگ هشونی این شهرستان در دومین نشست کمیسیون کارگری در دفاع از کارگران زحمت کش معادن زغالسنگ تاکید کرد : کارگران قصد ایجاد اخلال و اعتصاب در معدن را ندارد و این اعتصابات کارگری به دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات مسئله ای عادی است .

وی پیشنهاد داد : بهتر است همه نمایندگان کارگری معادن زغالسنگ شهرستان در جلسات کمیسیون کارگری حضور داشته باشند.

رئیس شورای کارگری معدن زغالسنگ هشونی ضمن پرداختن به موضوع خطر تعطیلی معادن تاکید کرد : دولت باید به این وضع معادن کمک کند در غیر این صورت تمام معادن تعطیل خواهد شد.

رهجو تصریح کرد : ۷۵درصد از جامعه کوهبنان را کارگران معادن زغالسنگ تشکیل می دهند و بهتر این است دفتر نمایندگی خانه کارگر در کوهبنان نیز دائر گردد.

پیش از این رئیس شورای کارگری معدن زغالسنگ هشونی به نمایندگی از تمامی کارگران معادن زغالسنگ مشکلات این قشر را در جریان سفر رئیس جمهور به استان کرمان در دیدار با خانم ملاوردی معاون امور زنان ریاست جمهوری مطرح کرده بود.

او حتی پا را از این فراتر گذاشته بود و برای احقاق حقوق معدنکاران زحمت کش شهرستان دست به دامن مصلحی وزیر اطلاعات کشور در دولتهای نهم و دهم در سفر این مقام شده بود .

حجت الاسلام قربانی مسئول دفتر تبلیغات اسلامی شهرستان نیز در این جلسه تاکید کرد: در معادن دیگر شهرستان ها بحث فرهنگی اهمیت خاصی دارد ولی در این معادن وجود ندارد.

وی به عدم وجود کارشناس فرهنگی در معادن کوهبنان اشاره کرد و افزود : پیشنهاد می گردد یک کارشناس مذهبی یا روحانی در معادن مشغول به کار شود که هم به نماز و مراسمات مذهبی معادن توجه بیشتری میشود و هم جلوی بسیاری از این اعتصابات گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/

72 عارف

ارسال نظرات