خبرهای داغ:
ستاد عتبات عالیات

سهم مانه و سملقان برای ساخت عتبات عالیات 130 میلیون تومان است

کد خبر: ۸۶۹۶۵۲۸
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج ؛ غلامرضا عوض زاده فرماندار شهرستان مانه و سملقان در جلسه ستاد عتبات عالیات گفت: افتخار بزرگی نصیب کشور شده است که می تواند در بازسازی و ساخت عتبات سهیم باشد.

 وی ادامه داد:در این موارد نباید نگاه اداری حاکم باشد و باید با نگاهی خادمانه و انسانی وارد عمل شد تا بتوان استفاده حداکثری را برای خود داشته باشیم.

 عوض زاده تصریح کرد: روزهای ماه مبارک رمضان ،روز قدس ، کنگره شهدای شهرستان مانه و سملقان فرصتی بسیار خوبی برای جمع آوری کمک های مردمی است و می بایست تمام هماهنگی بین شوراها ،شورای بخش ها ،دهیاران ،بخشداران ، بسیج و ... برقرار شود تا به طور منظم و منسجم دست به کار شوند.

 صفری رئیس ستاد عتبات عالیات استان در این جلسه گفت: پروژه ساخت صحن حضرت زهرا (س) که در نجف و از سمت غرب متصل به حرم امیرالمومنین علی (ع) است در 6 هکتار در حال ساخت است.

 وی ادامه داد: این پروژه دارای 220 هزار متر مکعب زیربنا است که نیمی از آن فضای زیارتی و باقی آن فضای جانبی شامل کتابخانه ،موزه ، فضای بهداشتی ،آشپزخانه و ... است و معماری اسلامی در ساخت این پروژه به خوبی مد نظر گرفته شده است. و هزینه ساخت هر متر مربع این پروژه 30 میلیون ریال است.

 صفری بیان داشت: هر ساله به طور میانگین 700 تا 750 میلیون تومان از سوی استان خراسان شمالی به عتبات عالیات کمک می شود.

 وی در خصوص پروژه های در حال انجام در کربلا گفت: پروژه لاغرسازی 4 ستون دور ضریح است و هزینه هر ستون 4 میلیارد تومان برآورد شده است و پروژه بعدی ترفیع گنبد حرم امام حسین (ع) است و به دلیل بلند کردن دیوار دور حرم گنبد در گودی افتاده است و گنبد به خوبی دیده نمی شود و گنبد جدید روی گنبد قبلی سوار می شود.

صفری افزود: پروژه دیگر در کربلا ،ساخت صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) است و در سامرا پروژه توسعه حرم امامین عسگریین دنبال می شود.

وی ادامه داد: بحث بازسازی و ساخت عتبات عالیات کار دلی است و در طول تاریخ دشمنان همیشه در حال تخریب این عتبات به شکل شخم زدن ،رهاسازی آب و اکنون داعش هستند اما مسلمانان و شیعیان همیشه در تلاش برای ساخت هستند.

سرگردبیدکی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مانه و سملقان گفت: در مدت محدود 20 روزه که مسئولان امر به مناطق روستایی که وضعیت رفاه و معیشت در سطح پایین بودند بیش از 40 گوسفند جمع آوری کرده اند  که این نشان از علاقه و لطف مردم است و اینکه مسئولان باید تلاش کنند تا این کمک ها را جمع آوری کنند.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده است که حضور چهره های معتمد و سرشناس و مسئولین باعث اعتماد بیش تر مردم می شود و می تواند موثر باشد.

بیدکی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در طی دو سال گذشته مبلغ 300 میلیون ریال از طریق کمک های معلمین و دانش آموزان، جهادکشاورزی 100 میلیون ریال جمع آوری کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها