خبرهای داغ:
استاندار کرمانشاه گفت: تلاش در راستای حفظ سلامت مردم استان از اهم وظایف دولت است و در این خصوص هیچ گونه اهمالی قابل پذیرش نیست و به همین دلیل در سفر رییس جمهوری به استان، لزوم حل مشکل ریزگردها را به عنوان یک مطالبه مردمی طرح و پیگیری خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۶۹۶۵۴۵
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، روابط عمومی استانداری کرمانشاه روز شنبه این مطلب را به نقل از اسدالله رازانی در جلسه ویژه شورای مدیریت بحران استان که ساعت 22 جمعه شب در استانداری برگزار شد؛ اعلام کرد.
استاندار کرمانشاه در این نشست با تأکید بر لزوم اهتمام ویژه مجموعه دستگاه های ذیربط در خصوص معضل ریزگردها خاطرنشان ساخت: همگان می دانند که موضوع ریزگردها بیشتر منشأ خارجی دارد و بخش داخلی سرمنشأ ریزگردها که در برخی مناطق جنوبی کشور از جمله هورالعظیم و هورالهویزه بوده با تدابیر دولت تدبیر و امید، از طریق تامین و ‌جاری سازی آب در مناطق مذکور حل و فصل شده و این امر در کنار بارندگی های چشمگیر سال جاری باعث شده که امسال پدیده ریزگردها در قیاس با سال گذشته کاهش یابد.
وی اضافه کرد: لیکن اقدام های متعدد دولت جمهوری اسلامی برای حل منشأ آن در کشور عراق به دلایل مسایل داخلی آن کشور و ناامنی های موجود در آن کمتر قرین توفیق بوده اما ما در استان از تمام توان و امکانات دولت برای کاهش آسیب های این پدیده طبیعی استفاده خواهیم کرد.
رازانی در ادامه ضمن تقدیر از همکاری مردم استان در قبال موضوع ریزگردها ادامه داد: آموزش ها و هشدارهای لازم از طریق صدا و سیما و رسانه های گروهی در خصوص نحوه برخورد با موضوع ریزگردها به مردم داده شده است و مردم استان نیز امروز با توجه کردن به هشدارهای مسئولان موارد لازم را رعایت کردند و اغلب مردم با ماندن در خانه های خود به کاهش آسیب های این معضل طبیعی کمک کردند، که این موضوع نشان از درک ویژه موضوع توسط مردم استان دارد و به این دلیل باید از آنها تشکر کرد.
وی در ادامه از اتخاذ لازم و وظایف محوله به دستگاه های مربوطه خبر داد و افزود: تدابیر بهداشتی خاصی از جمله توزیع ماسک رایگان و درمان سرپایی و سریع بیماران مرتبط با مقوله ریزگردها به صورت رایگان در دستور کار مسئولان ذیربط قرار گرفته است.
ادارات شهرستان های صحنه؛ سنقر و کلیایی ؛ کنگاور و هرسین به علت آلودگی هوا امروز (شنبه) با دو ساعت تاخیر آغاز می شود.
کیفیت هوای شهر کرمانشاه روزهای پنجشنبه و جمعه در وضعیت بحران قرار گرفت.
از ابتدای سال جاری تاکنون و با احتساب امروز، هوای کرمانشاه هشت روز در حالت هشدار و یک روز در حالت اضطرار و یک روز در وضعیت بحران قرار داشته است.
شهروندان کرمانشاه در سال 94 هم، 36 روز در هوای خارج از استاندارد نفس کشیدند که 33 روز آن شرایط هشدار و 2 روز هم وضعیت اضطرار را تجربه کردند.
در سال 93 نیز شهر کرمانشاه در مجموع 24 روز هوای غیراستاندارد داشت که 22 روز آن در وضع هشدار، یک روز در وضعیت بحران و یک روز هم در وضع اضطرار قرار بود.
استان کرمانشاه همانند استان های ایلام و خوزستان، در چند سال گذشته حسابی با معضل ریزگردها و آلودگی هوا درگیر بوده و این وضعیت به ویژه مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب را کلافه کرده است.
این پدیده شوم نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل کرده که حتی با بستن منافذ برگ های درختان بلوط،‌ بشدت به جنگل‌های زاگرس هم آسیب زده است.
ارسال نظرات