مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان:
در ماه مبارک رمضان طرح سفیران ضیافت نور اجرا می شود که در این طرح حفاظ و قرای دانش آموز به منظور ایجاد هر چه بیشتر فضای معنوی و ترغیب جوانان به آموزش قرآن، در مساجد حضور پیدا می کنند.
کد خبر: ۸۶۹۶۶۲۸
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان ضمن تشکر از فعالین قرآنی و نمازی گفت: توسعه فرهنگ قرآنی و نمازی یک تکلیف شرعی است و نباید به آن صرفا به عنوان یک وظیفه اداری بنگریم.

مرتضی تمجیدی افزود: انتظار می رود نهادهای اداری و فرهنگی در این امر همکاری تنگاتنگی داشته باشند و انشاء الله همکاری اداره کل اوقاف استان زنجان با تعامل بیشتر و رایزنی مسئولین استانی جلب خواهد شد .

وی اظهار داشت: گرچه کسب رتبه های برتر در مسابقات کشوری و استانی بسیار خوب است و باید مورد توجه قرار گیرد لیکن نباید فراموش کرد که هدف اصلی در برگزاری مسابقات قرآنی و نمازی، ترویج و توسعه فرهنگ و ارزشهای قرآنی است مدیر کل آموزش و پرورش استان تاکید کرد ما باید آسیبها و موانع ساختاری و اداری مسابقات را بررسی وشناسایی کنیم و در برنامه های آتی با برطرف کردن این آسیبها و موانع زمینه مشارکت هر چه بیشتر و بهتر دانش آموزان را فراهم کرده و از این طریق توسعه ارزشهای قرآنی و ترویج فرهنگ نماز را در جامعه فراگیر تر نماییم .

تمجیدی تصریح کرد: گر چه در آموزش و پرورش نیروی انسانی متخصص و متعهد فراوان وجود دارد لیکن با توجه به اهمیت و گستردگی امور قرآنی و نمازی همکاری سایر دستگاها و نهادها با آموزش و پرورش ضرورت دارد .

در این جلسه محمود عباسی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین، گفت: این جلسه به لحاظ موضوع و دستور آن حائز اهمیت فراوانی است .

وی افزود: مسابقات قرآن ، عترت و نماز در چهارده رشته با شرکت حدود چهل وهشت هزار دانش آموز در مرحله آموزشگاهی، ده هزار نفر در مرحله منطقه و 1350 نفر در مرحله استانی با همکاری مناطق چهارده گانه آموزش و پرورش برگزار گردید و مرحله کشوری آن با حضور منتخبین استان برگزار خواهد شد که امسال تلاش خواهیم کرد در مرحله کشوری این مسابقات با آمادگی بیشتری شرکت کنیم .

عباسی با اشاره به اینکه مشکل اساسی در انجام برنامه سنگین مسابقات نبود اعتبارلازم است تصریح کرد: مطابق تفاهمنامه منعقده بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان اوقاف و امور خیریه انجام مسابقات قرآنی سنین زیر 18 سال در مراحل آموزشگاهی، منطقه ای و استانی بر دوش آموزش و پرورش گذاشته شده است که آموزش و پرورش علی رغم همه مشکلات مالی سطوح آموزشگاهی، منطقه ای و استانی را بصورت کامل انجام داده و هم اینک در مرحله اعزام کشوری نیاز به کمک دستگاهها از جمله اداره کل اوقاف هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در پایان خاطر نشان ساخت: در ماه مبارک رمضان طرح سفیران ضیافت نور اجرا می شود که در این طرح حفاظ و قرای دانش آموز به منظور ایجاد هر چه بیشتر فضای معنوی و ترغیب جوانان به آموزش قرآن، در مساجد حضور پیدا کرده و در جمع مردم به قرائت قرآن کریم می پردازند.

ارسال نظرات