استاندار کردستان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی صرفا تمرکز بر تولید داخلی نیست،گفت: بخش مهمی از اقتصاد مقاومتی بر چگونگی و مصرف بهینه منابع متمرکز است.
کد خبر: ۸۶۹۶۶۳۰
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عبدالمحمد زاهدی امروز در سومین جلسه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی صرفا تمرکز بر تولید داخلی نیست افزود: بخش مهمی از اقتصاد مقاومتی بر چگونگی و مصرف بهینه منابع متمرکز است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما اتلاف منابع و امکانات در حوزه انرژی، آب و ملزومات اداری زیاد است اضافه کرد: همه ادارات و سازمان های دولتی باید برنامه های مدونی در راستای کاهش و استفاده بهینه منابع داشته باشند.

زاهدی افزود: با مصرف درست علاوه بر کمک به اقتصاد ملی به بالا بردن سطح تولید نیز کمک کرده ایم.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به پتانسیل و ظرفیت های استان در حوزه کشاورزی و خصوصا بخش زنبورداری اشاره کرد و گفت : کردستان هم اکنون از قطب های تولید عسل کشور به شمار می رود بر همین اساس ضروری است علاوه بر شناسایی مناطق مستعد برای زنبورداری آموزش افراد نیز به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی یکی دیگر از نیازهای اساسی توسعه بخش زنبورداری در کردستان را حفظ بازارهای موجود و شناسایی بازارهای جدید برای فروش عنوان کرد و گفت: بدون پیدا کردن بازارهای جدید فروش زنبورداران کردستانی با این میزان تولید با مشکل مواجه می شوند.

زاهدی اضافه کرد: لازم است پیش بینی های لازم برای تغییرات آب وهوایی وتعامل لازم با اداره هواشناسی برای جلوگیری از متضرر شدن زنبورداران بصورت مستمر وجود داشته باشد.

ارسال نظرات