برگزاری محفل انس با قرآن کریم در شهرستان کیار

خدا به خاطر حاملان معارف قرآن، بلا را از اجتماعات دور مى كند و بخاطر آنان باران رحمت خود را فرو مى آورد.
کد خبر: ۸۶۹۶۶۳۲
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ دومین محفل انس با قرآن كریم، همزمان با سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(سلام الله علیها)، با حضور کارکنان وسربازان در نمازخانه سپاه ناحیه کیار برگزار شد.

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه کیار در حاشیه این مراسم معنوی، گفت: از آثار تلاوت می توان به اصلاح افراد اشاره کرد و در واقع تلاوت آیات الهی برای انسان زمینه های اصلاح را فراهم می کند و انسان از این شایستگی برخوردار می گردد تا به مقام اهل تقوا و رستگاری برسد.

سید ابراهیم احمدی، در ادامه به حدیثی از امام پنجم باقر العلوم (علیه‌السلام) در کتاب الحیاه اشاره کرد که قاریان قرآن را به سه دسته تقسیم فرموده و انگیزه هر كدام را جداگانه تبیین فرموده اند.

وی، افزود: دسته اول از نظر امام پنجم، كسانى هستند، كه قرائت قرآن را وسیله امرار معاش و تقرب به ملوك و فزون طلبى نسبت به مردم قرار داده اند و دسته دیگر، افرادی می باشند، که قرآن را مى خوانند و فقط حروف آن را گرفته و حدود آن را ضایع كرده اند.

احمدی،‌اضافه کرد: سومین گروه، كسانى هستند، كه قرآن را تلاوت مى كنند و با دستورات شفابخش آن بیمارى‌هاى قلبى و فكرى خود را درمان مى كنند. شب ها با تلاوت قرآن مانوس هستند و روزها در صحنه هاى زندگى از آنها الهام مى گیرند و بخاطر انس با قرآن پهلو از رخت خواب ناز تهى مى كنند.

وی، گفت: بر اساس این حدیث شریف، پس خداوند بخاطر گروه سوم از حاملان معارف قرآن، بلا را از اجتماعات دور مى كند و بخاطر آنان باران رحمت خود را فرو مى آورد.

احمدی، یادآور شد، امام باقر علیه السلام بخدا قسم یاد کرده اند،‌که این دسته در جامعه، از كبریت احمر كمیاب تراند.

وی، خاطر نشان شد: اگر به هنگام قرائت، در مفاهیم آیات تدبّر نکنیم، چه بسا که گمراه شویم؛ پس صرف قرائت با صوت و لحن کافی نیست و خواندن، تنها مقدمه های برای عمل به قرآن است، اگر در این مقدمات بمانیم و بهره ای از تلاوت آیات نخواهیم برد.

لازم بذکر است که در این محفل معنوی کارکنان و سربازان از محضر امین غیاثی، قاری و حافظ قرآن کریم بهره مند شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار