خبرهای داغ:
مصرف خرما در وعده افطاری بر کنترل اشتها و پرخوری موثر است و موجب بازگشت توان مغزی و عضلانی پس از ساعت ها روزه داری می شود.
کد خبر: ۸۶۹۶۶۶۴
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
به گزارش خبرنگار بسیج از اهواز، کارشناس تغذیه مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: مصرف خرما و کشمش موجب کنترل اشتها و جلوگیری از پرخوری به هنگام افطار می شود. بنابراین بهتر است روزه داران از خرما و کشمش برای آغاز افطاری خود استفاده کنند.

نگین رمضانی اظهارکرد: علاوه بر آن، مصرف خرما در ماه مبارک رمضان در تنظیم قندخون بسیار موثر است. لذا توصیه می شود در وعده افطار 3 تا 5 عدد خرما مصرف شود؛ اما باید از مصرف بیش از حد خرما همچون سایر شیرینی ها پرهیز شود.

کارشناس تغذیه مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز افزود: این میوه می تواند انتخاب خوبی به جای قندهای صنعتی باشد؛ به دلیل اینکه قند آهسته و به مرور در بدن آزاد و مواد مغذی و فیبر لازم برای بدن را تامین می کند، می تواند تغذیه مناسبی در وعده های سحر و افطار برای بانوان شیرده و دختران و پسران روزه اولی در ماه رمضان باشد.

رمضانی با بیان اینکه خرما، در بازیابی توان مغزی و عضلانی فرد روزه دار بسیار موثر است، گفت: پس از ساعت ها روزه داری، کاهش قند خون بر مغز تاثیر می گذارد و سبب می شود فرد احساس ضعف کند بنابراین مصرف خرما در وعده افطار این خاصیت را داراست که ظرف بیست دقیقه قدرت و توانایی را به شخص روزه دار بازگرداند.

وی درباره خواص و نکات تغذیه ای خرما اظهارکرد: از جمله خواص خرما می توان به تقویت ایمنی بدن در برابر بیماری های عفونی و غیر عفونی و افزایش مقاومت بدن اشاره کرد. خرما میوه ای است که ویتامین های A، B، C و E را به همراه املاح معدنی شامل فسفر، کلسیم، آهن و منیزیم را برای بدن تامین می کند.

کارشناس تغذیه مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز ادامه داد: همچنین خرما برای پیشگیری از افزایش فشارخون و کم خونی تاحدی موثر است و با اثرات آنتی اکسیدانی که دارد، اسید معده را نیز خنثی می کند. تنظیم انعقاد خون، بهبود مشکلات روده ای، کاهش اضطراب و عصبانیت و ایجاد آرامش در دوران بارداری نیز از دیگر خواص مصرف خرما است.

رمضانی گفت: خرما به تنهایی یا با مخلوط شیر برای بهبود کیفیت خواب نیز موثر است. هر سه عدد خرما یک واحد میوه محسوب می شود و با توجه به اینکه روزانه باید 4 تا 5 واحد میوه و سبزی مصرف شود، می توان خرما را به عنوان یک واحد میوه برای افراد سالم در نظر گرفت. مصرف خرمای تازه از خرمای خشک بهتر و فواید آن بیشتر است.

وی افزود: خرما می تواند به عنوان یک میان وعده قابل حمل و ساده مورد استفاده قرار گیرد و توصیه می شود افراد عادت کنند خرما را به عنوان جایگزینی برای قند با چای مصرف کنند. این میوه به میزان لازم دارای آهن، اسیدفولیک، پروتئین و چربی است که به دلیل کربوهیدراتی که در خود دارد، مصرف سه عدد از آن به میزان 60 کیلوکالری، انرژی لازم برای بدن را تامین می کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها