رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک :

توسـعه ورزش هـمگانی راه مقابله با آسیب های اجتماعی بخصوص اعتـیاد است

حقدادی گفت : ورزش مهمترین گام فرهنگی و تأثیرگزار در توسعه شادابی و نشاط و سلامت جسمی و روحی آحاد مختلف جامعه می باشد که می تواند به پشتوانه فواید روحی و فیزیولوژیکی از بروز آسیب های اجتماعی بخصوص معضل اعتیاد پیشگیری بعمل آورد.
کد خبر: ۸۶۹۶۶۹۸
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
خبرگزاری بسیج،مرکزی:گروه ورزشی

عابد حقدادی رئیس اداره ورزش و جوانان اراک افزود : ورزش را رکن مهم سلامتی پایدار جوامع و عامل پویایی و نشاط بخصوص در بین خانواده ها و نسل جوان دانست و ابراز امیدواری کرد که با توسعه فرهنگ عمومی ورزش که نیازمند مشارکت و همکاری دستگاهها و نهادهای اجرایی فرهنگی می باشد، با افزایش روحیه امید و تلاش و سرزندگی و نیز تقویت باورهای دینی و مذهبی و آموزش های سبک زندگی سالم و بهره مندی از تأثیرات عمیق و کاربردی ورزش شاهد ریشه کن گردیدن معضل اعتیاد در جامعه باشیم.

حقدادی اظهار داشت: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر یک رویکرد مناسب جهت پیشگیری از اعتیاد در سطح کشور است و نتایج اثر بخشی را در این حوزه به همراه دارد.

وی در ادامه گفت : کل جامعه برای مبارزه با مواد مخدر باید همکاری کنند و در این راستا بپاخیزند. اعتیاد یک معضل اجتماعی بسیار جدی است که این مساله در نقاط محروم شهری بیشتر به چشم می آید. همه در مبارزه و پیشگیری از اعتیاد سهیم هستند و لازم است به نقش خود در این زمینه عمل کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان اراک با تاکید بر اینکه همه وظیفه مبارزه با مواد مخدر را برعهده داریم ادامه داد: یک یا چند دستگاه به تنهایی نمی‎تواند با این معضل بزرگ اجتماعی مبارزه کند و در صورتی که همه با هم باشیم می توانیم بر این مشکل فائق آییم.

حقدادی با اشاره بر لزوم تشکیل کارگروهی ویژه و مناسب برای مقابله با اعتیاد تصریح کرد: در صورتی که برنامه ریزی مناسب در زمینه پیشگیری از اعتیاد در استان انجام شود، شاهد کاهش تعداد معتادان و پیشگیری از اعتیاد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ورزش با اعتیاد بیگانه است، گفت: ورزش می تواند یک نقش اصلی در پیشگیری از اعتیاد داشته باشد. لذا به همه جوانان توصیه می کنم به این مساله توجه داشته و با پر کردن اوقات فراغت خود با ورزش شادی و سلامتی را برای خود رقم زنندومیبایست اعتقاد راسخ داشته باشیم که پیشگیری بهتر از درمان خواهد بود.
ارسال نظرات