دبير ستاد مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری؛ اعتیاد را جدی ترین آسیب اجتماعی دانست و گفت: باید با مشارکت عمومی از این آسیب پیشگیری شود.
کد خبر: ۸۶۹۶۷۱۸
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛  سید قدیر مرتضوی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و مطبوعات که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر ظهر امروز برگزار شد مشارکت مردم را مهم ترین راه برای پیشگیری از مواد مخدر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه نرخ شیوع اعتیاد در استان چهارمحال و بختیاری۰.۹۵ درصد است اظهار کرد: حدودا ۱۳ هزار و ۷۰۰ فرد مبتلا به اعتیاد در استان وجود دارد که سن این گروه افراد بین ۱۵ تا ۶۵ سالگی است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان افزود: ۵۶ مرکز ترک اعتیاد در استان وجود دارد که ۵۳ مورد تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی و ۳ مورد تحت نظر سازمان بهزیستی فعالیت می‌کنند.

مرتضوی به برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر نیز اشاره کرد و افزود: برگزاری زنجیر انسانی، همایش سالروز مواد مخدر و آشنایی مردم با انواع مواد و مضرات آنها از جمله برنامه های این هفته است که این برنامه ها از ۱۶ خرداد در حال اجرا هستند.

این مسئول تصریح کرد: استان چهارمحال و بختیاری بیش از ۲۶ شهید در راه مبارزه با مواد مخدرها در مرزهایی کشور به انقلاب اهدا کرده است که دیدار و تجلیل از خانواده این عزیزان از جمله برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر است.


ارسال نظرات