آقای همتی! کارخانجات کاشی و سرامیک حافظ دارای دو دستگاه مدرن چاپ دیجیتال در فاز های 6 و 5 و یک خط تولید کاشی اکسترودر در فاز 7 است که در نوع خود بین ظیر می باشد و نیازی به تنفس نداشته است واقعیت تعطیل شدن را بگویید.
کد خبر: ۸۶۹۶۷۹۰
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، کارگران کارخانه کاشی حافظ شیراز در واکنش به اظهارات همتی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نامه‌ای نگاشته‌اند که یک نسخه آن در اختیار ما قرار گرفته است. رئیس سازمان صنعت و معدن استان فارس چند روز پیش با تکذیب تعطیلی کارخانه حافظ شیراز مواردی درباره نوسازی و مدیریت مدیران باتجربه این کارخانه ذکر کرده بود.

در این نامه می‌خوانیم:  برادر عزیزمان جناب آقای همتی، ریاست محترم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در نشست خبری خویش نکاتی را در مورد کارخانجات کاشی و سرامیک حافظ مطرح نموده اند که با خواندن آن حداقل در ذهن کارگران کاشی و سرامیک حافظ این نکته متبادر می شود که احتمالا کارخانه دیگری به همین نام وجود دارد و ریاست محترم آن سازمان در خصوص آن کارخانه صحبت فرموده اند و نه کارخانه مستقر در زرقان!

1-      فرموده اند نوسازی! کدام نوسازی؟ آقای همتی! کارخانجات کاشی و سرامیک حافظ دارای دو دستگاه مدرن چاپ دیجیتال در فاز های 6 و 5 و یک خط تولید کاشی اکسترودر در فاز 7 است که در نوع خود بینظیر می باشد ، بنابراین از 6 فاز تولید این کارخانجات ، سه فاز یعنی 55 % ظرفیت ، قابل بهره برداری بر اساس جدیدترین تکنولوژی روز دنیاست و حتی فاز 3 این واحد تولیدی که هنوز از تکنولوژی قبلی استفاده می نماید برای محصولات آن فاز سفارش تولید از سوی بازار صادراتی وجود دارد! پس چگونه است که کارخانه ای را با چهار خط از شش خط تولید آن امکان فعالیت به روز را دارند به بهانه نوسازی تعطیل می نمایند؟ مگر آنکه بخواهند یک دستمال قیصریه را به آتش بکشند!  


2-      فرموده اند حفظ اشتغال! جناب آقای همتی ! با شروع سال 55 ، سهامداران شرکت و هیئت مدیره ) که یکی از اعضای آن سابقه رفاقت بیش از دو دهه با جنابعالی دارد!!( اقدام به تسویه حساب با کلیه کاگران قراردادی کرده و به بهانه پایان قرارداد ، این گروه از کارگران را تعدیل نموده اند!! بنابراین با کدام استدلال و پس از تعدیل بیشس از نیمی از نیرو های شرکت ، از حفظ سطح اشتغال صحبت می فرمایید؟


3-      جناب رییس! حتما اطلاع دارید که این کارخانه از شهریور ماه سال 59 ، فاقد کارت بازرگانی است و به دلیل بدهیهای مالیاتی و تامین اجتماعی ، قادر به ارائه مفاصا حساب جهت تمدید کارت بازرگانی خویش نمی باشد ، بنابراین حتی به فرض وجود محموله ای در گمرک ، عملا آن محموله متعلق به حافظ نیست!


4- فرموده اند مدیران با تجربه !! خواهشمندیم بفرمایید به غیر ازآن دوست ایشان در هیئت مدیره ، کدامیک ازآقایان صاحب تجربه هستند؟ جناب آقای بهترین نژاد  هم که هنوز حکم ریاست هیئت مدیره شان که بنا به عرف یک جایگاه عمدتا غیر اجرایی است ، خشک نشده است!! همین آقایان صاحب تجربه در بدعتی عجیب و خلاف تمامی قوانین ثبتی ، بجای معرفی مدیر عامل ، اقدام به معرفی سرپرست به اداره ثبت شرکتها نموده اند ، در حالیکه هر کس که کوچکترین اطلاعی از علم مدیریت ) و حتی حقوق ( داشته باشد ، می داند که در سازمان خصوصی ، سرپرست، فاقد وجاهت قانونی است.


5- فرموده اند این حضرات با تجربه ، مسئولیت واحد های تولید دیگر را نیز با ظرفیت 5555 نفر به عهده دارند ، ما ایشان را با همه مقدسات سوگند می دهیم تا چند نفر از این واحد ها را به کارگران کاشی حافظ ، معرفی بفرمایند تا همه با مشاهده رشد و تعالی آن واحد ها، از اشتباهی که درباره مدیریت مشعشع دوستان داشته اند، بدر آیند.


6-      فرموده اند رکود در صنعت کاشی و سرامیک !! آقای همتی بزرگوار! دفتر شما فاصله چندانی با پلیس راه شیراز _ اصفهان ندارد ، فقط دو ساعت کنار پلیس راه و زیر کولر خودوری سازمان خویش توقف کنید و مشاهده فرمایید در همان دوساعت ، چند دستگاه تریلر حامل کاشی و سرامیک یزدی ، وارد شیراز می شود!! پس ضعف بازار یابی و فروش آقایان با تجربه را به رکود گره نزنید!!

در پایان ، جناب همتی عزیز! رعایت سابقه دوستی از صفات مومنین است اما نه تا بدان حد که باعث چشم پوشیدن بر حقایق گردد. پس «اوصیکم بتقوی الله»

ارسال نظرات