حجت الاسلام دهقان چناری در جمع بسیجیان شهرستان تفت با بیان اینکه دشمنان برای همسان سازی آیینی از نفوذ فرهنگی استفاده می کنند افزود: در نفوذ فرهنگی برای تغییر فرهنگ باید در شخصیت افراد تغییر ایجاد کرد.
کد خبر: ۸۶۹۶۸۱۴
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از تفت: صبح امروز حجت الاسلام ابوالقاسم دهقان چناری محقق مسایل فرهنگی در جمع پاسداران و سربازان ناحیه تفت، نفوذ فرهنگی را شرح و تفضیل نمود و به بیان آسیبهای فرهنگی پرداخت.

دهقان چناری در این جلسه خاطر نشان کرد:دقت و تلاش در رفتار و کردار و شناخت کامل افکار باعث شده تا طرف مقابل ابزار متناسب با ما را در جهت بی حس سازی فرهنگی به کار بگیرد.

وی افزود: تزغرب در زمینه فرهنگ برای تهاجم این است که باید در دنیا همسان سازی آیینی به وجود آید، یعنی این دین را مخرب دانسته و نیازی به چارچوبی به نام دین نباشد. این آیین همان آیینی است که سیاستمداران و جبهه ثروت به دنبال آن باشند. در ادامه این آیین نیز مرداک رییس فارسی وان می گوید: جوری باید جوانان راآلوده در شهوت نماییم که به فکر سیاست و قدرت نباشند.

وی همچنین بیان داشت: برای همسان سازی آیینی دشمنان از نفوذ فرهنگی استفاده می کنند در نفوذ فرهنگی برای تغییر فرهنگ باید در شخصیت افراد تغییر ایجاد کرد.

دهقان چناری افزود:تغییر در شخصیت از طریق تغییر در پوشش(ساپرتهای مردانه،و مانتو های شیشه ای و ...)گویش و آرایش(اعمال جراحی مثلا زیبایی گوش و چشم و بینی و گونه و ...) امکان پذیر است که با این مسیر می شود فرهنگ را اصطلاحا اجاره ای کرد.

محقق مسایل فرهنگی بیان داشت: یکی از دستگاهایی که می تواند بر فرهنگ اثر مثبت بگذارد صداو سیما و سینما است که البته گاها فیلمها و سریالهایی تولید و پخش می شود که به سبک زندگی اسلامی توهین کرده و باعث سوزش فرهنگ می شوند.

وی در ادامه افزود:نتیجه نفوذ فرهنگی شکسته شدن مرزهاست که همنشینی بعضی از وابستگان سران کشور با بهائیت نمونه بارزی از این شکستن مرزهاست.

دهقان چناری با بیان اینکه ما الان در حال نبرد فرهنگی هستیم افزود: خرمشهرهای فرهنگی ما در پیش است مواظب باشیم سقوط نکنند.


ارسال نظرات