خبرهای داغ:
مدیر امور فرهنگی اداره کل کمیته امداد امام خمینی گلستان گفت:برای پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی این نهاد پنج کانون دائم، هشت کانون موقت و 16 کانون پیرو ولایت مشغول به فعالیت هستند
کد خبر: ۸۶۹۶۹۶۴
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶

به گزارش بسیج گلستان به نقل از فارس، اسکندر اسکندری صبح امروز در جمع مدیران ادارات شهرستان گرگان اظهار کرد: مهمترین هدف حوزه فرهنگی کمیته امداد توانمندسازی فکری و فرهنگی خانواده‌های زیر پوشش است و بر همین اساس فعالیت‌های این حوزه در بخش‌های مختلف مشاوره، آموزش خانواده، خدمات اردویی و خدمات تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان و برگزاری کانون‌های موقت و دائم جوانان پیرو ولایت برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

وی حمایت از تحصیل جوانان و نوجوانان را تا مقاطع عالی از مهمترین اهداف این نهاد برشمرد و تصریح کرد: در سال گذشته خدمات فرهنگی و آموزشی برای دانش آموزان با اعتبار 2 میلیارد و 259 میلیون ریال در قالب کمک هزینه تقویت بنیه تحصیلی، کمک هزینه تحصیل مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، کمک هزینه معرفی دانش آموزان به سایر خوابگاه‌ها، کمک هزینه آمادگی به کنکور و راهیابی به دانشگاه، کمک هزینه تحصیلی، کمک شهریه دانش آموزان نخبه و استعداد  برتر و دیگر موارد انجام شده است.

اسکندری با بیان اینکه در حال حاضر 10 هزار و 72 دانش آموز زیرپوشش این نهاد قرار دارند، ادامه داد: برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت یکی از برنامه‌های است که در تمام طول سال به ویژه ایام تابستان برای دانش آموزان و دانشجویان پیش‌بینی شده است.

مدیر امور فرهنگی اداره کل کمیته امداد امام خمینی گلستان افزود: برای پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی این نهاد پنج کانون دائم، هشت کانون موقت و 16 کانون پیرو ولایت مشغول به فعالیت هستند و در طول سال مخصوصا ایام اوقات فراغت کلاس‌های آموزشی مختلفی را برای مددجویان ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه 9 هزار و 829 مددجو با محوریت خانواده از کلاس‌های کانون‌های فرهنگی و تربیتی این نهاد بهره‌مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در کانون به صورت جدی به آن توجه شده، ارتقاء باورهای دینی و قرآنی است.

اسکندری گفت: ارائه خدمات به دانشجویان از دیگر اقدامات این نهاد است و در سال گذشته خدمات فرهنگی و آموزشی دانشجویان برای 940 نفر با اعتبار 2 میلیارد و 831 میلیون ریال انجام شده است.

مدیر امور فرهنگی اداره کل کمیته امداد امام خمینی گلستان افزود: تامین شهریه دانشجویی برای یک هزار و 129 نفر با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد و 611 میلیون ریال از دیگر اقدامات این نهاد در سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و 440 دانشجو زیر پوشش این نهاد قرار دارند، بیان کرد: کمیته امداد تمام توان خود را به کار بسته تا شرایط تحصیل در مقاطع عالی را برای مددجویان خود فراهم سازد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها