خبرهای داغ:
مسئول تربیت و آموزش بسیج سپاه ناحیه اسلام آباد غرب گفت: فضیلت امر به معروف و نهی منکر از جهاد در راه خدا بالاتر است.
کد خبر: ۸۶۹۶۹۷۸
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷

حجت‌الاسلام رحمتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه اظهار داشت: امر به معروف اول خدای متعال است و در مراتب بعدی پیامبران و ائمه و اولیای الهی و در حال حاضر نیز حاکمان جامعه اسلامی و مسئولان هستند.

وی با اشاره به اهداف قیام امام حسین (ع) در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و اقامه صلوة اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر کار انبیا، وظیفه دولتی و همگانی آحاد جامعه است.

مسئول تربیت و آموزش بسیج سپاه ناحیه اسلام آبادغرب با اشاره به آیات و روایات، امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه عمومی دانست و گفت: این فریضه تنها منحصر به قشر خاصی نمی‌شود و رؤسای ادارات نیز باید عاملان به معروف باشند.

رحمتی، امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه دولت اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از اصول مترقی دین اسلام و نیز قانون اساسی کشور است که حتی در اجرای آن افرادی شهید شده‌اند.

وی ضعف انگیزه و ایمان را علت عمل نکردن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و یادآور شد: ترس از منافع دنیا، منزوی شدن و از دست دادن اطرافیان نیز از دلایل عمل نکردن این فریضه الهی است.

حجت الاسلام رحمتی با اذعان به اینکه بیش از آنچه تصور می‌شود، جوانان ما به اصول اسلام و انقلاب معتقد هستند و آنچه در جامعه دیده می‌شود ناهنجاری‌هایی است که دیده می‌شود افزود: منکرات بزرگتری هم وجود دارد که باید جلوی آنها با امر به معروف و نهی از منکر گرفته شود.

مسئول تربیت و آموزش بسیج سپاه ناحیه اسلام آبادغرب، با اشاره به حدیثی از امیر مؤمنان علی (ع) گفت: ترک امر به معروف و نهی از منکر باعث تسلط اشرار می‌شود و وقتی که در جامعه‌ای امر به معروف و نهی از منکر انجام نشود قبح گناه شکسته می‌شود و از بین بردن قبح گناهان توطئه‌ دشمن است.

ارسال نظرات