جمال انصاری، رئیس کل دادگستری قزوین (دوشنبه 24 خردادماه) در دیدار با اعضای شورای بسیج رسانه استان قزوین اظهار کرد: اصحاب رسانه با پوشیدن لباس تقوای کلامی و نوشتاری در خدمت رسانی کمک خوبی به دستگاه قضا هستند و بسیج رسانه با رویکرد فرهنگی و اجتماعی خود می‌تواند به شکوفایی فضای رسانه‌ای استان کمک کند.
کد خبر: ۸۶۹۶۹۸۵
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۸

به گزارش بسیج رسانه قزوین جمال انصاری، رئیس کل دادگستری قزوین (دوشنبه 24 خردادماه) در دیدار با اعضای شورای بسیج رسانه استان قزوین اظهار کرد: اصحاب رسانه با پوشیدن لباس تقوای کلامی و نوشتاری در خدمت رسانی کمک خوبی به دستگاه قضا هستند و بسیج رسانه با رویکرد فرهنگی و اجتماعی خود می‌تواند به شکوفایی فضای رسانه‌ای استان کمک کند.

وی در ادامه افزود: هر صنفی با پوشیدن لباس بسیج به تعالی آن دستگاه کمک می‌کند و امیدوارم در لباس بسیج رسانه قدم‌های خوبی برای ارتقای سطح آگاهی‌های مردم استان و تحکیم ارزش‌های نظام دینی بردارید.
این مسئول ادامه داد: دستگاه قضا به واسطه شرایط کاری خود همیشه مورد هجمه قرار دارد، هدف ما انجام اقداماتی برای کاهش نارضایتی‌های مردم از روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی است.
وی با بیان اینکه نبود یا کمبود پرونده قضایی از رسانه‌ها در دادگستری به معنای نبود انحراف در مطبوعات نیست، عنوان کرد: در فضای رسانه‌ای انتقاد و قلم زدن آسان نیست و این کار دارای فراز و نشیب‌های زیادی است. 
انصاری اذعان کرد: مطبوعات در استان قزوین ناامن نیستند و یکی از شاخصه‌های ما پرونده‌های رسانه‌هاست که با حضور رسانه‌های زیاد در استان پرونده‌های قضایی کمتری وجود دارد. 
وی اضافه کرد: ما تمایلی برای احضار مدیران رسانه به دادگاه‌ نداریم و سعی می‌کنیم در مسیر دادرسی با قوانین جدید این مشکلات را رفع کنیم تا آنها در جهت رسالت اصلی خود و حل مشکلات مردم قدم بردارند.
رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه یکی از نقش آفرینی‌های بسیج رسانه اصلاح رفتار رسانه‌هاست، بیان کرد: زیرا آحاد رسانه در قالب بسیج حضور ندارند، اما عملکرد شما می‌تواند رسالت اصلی آنها را نهادینه کند.
وی با بیان اینکه رسانه‌ها در موضوع پیشگیری وقوع جرم یکی از تاثیرگذارترین حوزه‌ها هستند، عنوان کرد: ما از لحاظ آسیب‌های اجتماعی ایمن نیستیم و گاهی مردم به واسطه بی‌اطلاعی از مسائل حقوقی دچار بحران می‌شوند و رسانه‌ها در پیشگیری از وقع جرم تاثیرگذارند.
این مسئول در ادامه افزود: دستگاه قضایی همیشه نمی‌تواند برخورد قهری داشته باشد و ما روی سیاست‌های قضایی برای حفظ نظام محکم ایستاده‌ایم؛ اما فرهنگ سازی و آگاهسازی جامعه در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی مهمتر است.
وی با بیان اینکه در استان قزوین پرونده‌های حقوقی بیشتر از پرونده‌های کیفری است، گفت: مردم با آگاهی کمی از مسائل حقوقی از بسیاری از مشکلات حفظ می‌شوند، تلاش ما حفظ هنجارهای امنیتی مردم استان است. 
انصاری درباره برخورد با هنجارشکنی در کنسرت‌ها گفت: در موضوع کنسرت‌ها اقتضاهای اجتماعی متفاوت است، دستگاه قضایی با برگزاری کنسرت‌ها مخالفتی ندارد بلکه باید مبانی دینی، هنجاری و فرهنگی در کنسرت‌ها رعایت شود؛ البته کنسرت‌هایی که در آن حاشیه و اختلاط وجود داشته باشد، مورد پذیرش ما نیست.
ارسال نظرات