فرماندار سرعین:

اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با خصم اقتصادی

47 طرح راکد ونیمه فعال در سرعین شناسایی شده است که در قالب برنامه های اقتصاد مقاومتی تلا ش می شود این پروژه ها اجرایی و به نتیجه برسد.
کد خبر: ۸۶۹۶۹۹۹
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین، فرماندار سرعین در اولین میزگرد اقتصاد مقاومتی این شهرستان گفت:هم اکنون جنگ های کلاسیک به نبرد اقتصادی تبدیل شده و اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابه با خصم اقتصادی است.

عاطف ناصری اظهار داشت :47طرح راکد ونیمه فعال در سرعین شناسایی شده است که 23 مورد تعطیل و 24 مورد نیمه فعال است و در قالب برنامه های اقتصاد مقاومتی تلا ش می شود این پروژه ها اجرایی و به نتیجه برسد.

ناصری افزود:برای اجرا وفعال سازی این پروژه ها 20میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که اغلب در حوزه گردشگری ،کشاورزی و صعنت است.

وی اظهار داشت: اولین محموله تخم مرغ نطفه دار شهرستان سرعین به تعداد 200 هزار عدد به کشور عراق صادر شده است و طبق هماهنگی هایی که صورت گرفته است سعی می شود تا جایزه صادراتی این تولیده کننده وصول شود.

فرماندار سرعین یاد آور شد :پنیر پیتزا کارخانه واقع در روسنای آتشگاه را به کشور ارمنستان صادر می کنیم که قابلیت صادرات ماست موسیر پنیر پیتزا این کارخانه به روسیه و ترکیه را دارد و به دنبال تمام شدن فرایند صادرات هستیم.

وی افزود:در حوزه گیاهان دارویی بذر این محصول از کشور المان تهیه و کاشته می شود و همچنین آب معدنی واتا نیز به کشورهای عربی صادر می شود.

ناصری با توجه به حمایت از تولید داخلی گفت: شهرداری سرعین برای حمایت از تولید داخلی ملزم شده است تا نیازمندی ها خورد را از کارخانه اراکس مرتفع کند و بدهی شهرداری اردبیل و همچنین مسئله مالیاتی این کارخانه نیز بررسی و اعلام وصول شده است.

وی اظهار داشت:از صفر تا صد پرورش تخم مرغ نطفه دار ، تولید جوجه و تیدیل به مرغ گوشتی و مرغ تخم مرغ گذار در این شهرستان راه اندازی شده است و با اعتبار 6 میلیارد تومان فاز دوم در روستای آق قلعه در هفته دولت افتتاح می شود.

وی با اشاره به سفر دولت به شهرستان سرعین افزود: بعد سفردولت 13 میلیارد تومان به صورت درصد صد برای اتمام شبکه فاضلاب شهر تخصیص داده شده است.

ناصری تاکید کرد: شرکت تعاونی توسعه در شهرستان راه اندازی شده است که ثمره آن تاکنون اشتغال 15 نفر است .

وی تصریح کرد :در طول سال 94 به تعداد 365 مورد اشتغالزیی در مراکز مختلف از جمله هتل ها ،ابگرم ها و استخدامی های رسمی داشته ایم که امیداوایم در سال 95 برای 150 نفر شغل ایجاد شود.

وی در پایان برای حمایت از جوانان بیکار اعلام حمایت کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار