فرمانده سپاه ناحیه سرعین مطرح کرد

راه اندازی 85 کارگاه زودبازده در سرعین

با راه اندازی 85 کارگاه زودبازده در سرعین زمینه اشتغال تعدادی از افراد را در این واحدها فراهم کرده و قسمتی از مشکلات موجود در شهرستان به ویژه در مناطق روستایی کاهش دادیم.
کد خبر: ۸۶۹۷۰۰۰
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین، فرمانده سپاه ناحیه سرعین در اولین میزگرد اقتصاد مقاومتی این شهرستان گفت:تنها راه خروج کشور از بحران های اقتصادی و تورم توجه به اقتصاد مقاومتی است .

سرهنگ طاهر رحیمی با اشاره به اینکه هدف اصلی اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید ملی است افزود:وقتی پیشرفت روز افزون کشورهای مثل کره و ژاپن را بررسی می کنیم می بینیم که این کشورها به اقتصاد داخلی خود تکیه کرده اند.

این مسئول در خصوص حوزه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: حوزه اقتصاد مقاومتی شامل، آموزش و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و پرداخت تسهیلات در زمینه های چون تولید قارچ، عسل، پرورش گیاهان و ماکیان و دام های سبک و سنگین و... و همچنین فعالیت در حوزه صنایع تبدیلی است.

سرهنگ طاهر رحیمی با بیان اینکه در سال گذشته 1 میلیارد 360 میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد گفت: در سال 94 افرادی که موفق به دریافت وام شدند و از این طریق 85 کارگاه زود بازده با اشتغالزایی غیر مستقیم برای 120 نفر راه اندازی شد.

وی افزود: این میزان اعتبار برای راه‌اندازی و اجرای طرح‌های اقتصادی کوچک و زودبازده در سطح شهرستان سرعین اختصاص یافت تا بتوانیم با این امر زمینه اشتغال تعدادی از افراد را در این واحدها فراهم کرده و از مشکلات موجود در این زمینه در شهرستان به ویژه در مناطق روستایی کاهش دهیم.

سرهنگ رحیمی با اشاره به عمده تسهیلات اختصاص یافته برای اجرای طرح‌های مختلف در شهرستان در حوزه اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: پرورش قارچ خوراکی، پرورش دام سبک و سنگین، زنبورداری و تولید عسل و صنایع تبدیلی و بسته‌بندی از جمله مواردی بوده که در این زمینه‌ها تسهیلات به متقاضیان واگذار شده است.

وی اظهار داشت:در عرصه داروهای گیاهی بذر این محصول از اصفهان تهیه شده که در زمینی به متراژ هزار متر در امدزایی 4 تا پنج میلیون تومانی را شاهد هستیم که با حمایت از این تولیده کننده اقدامات عملی برای خرید دستگاه خشک را به این فرد را پیشنهاد داده و حتی موقتا سالن نیز را در اختیار این فرد قرار دادیم.

وی به برنامه های سال 95 اشاره کرد و افزود:امسالبیشتر در عرصه صنایع تیدیلی و بسته بندی ورود خواهیم کرد و برای جلوگیری از انحراف ،تسهیلات در دو مرحله پرداخت خواهد شد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار