سال 95 می‌توان شهرستان سرعین را به عنوان" شهر بدون مدجوی" معرفی کرد که این امر افتخاری بزرگ برای شهرستان سرعین به شمار می‌رود.
کد خبر: ۸۶۹۷۰۰۱
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) سرعین در اولین میزگرد اقتصاد مقاومتی این شهرستان گفت: در سفری که رییس کمیته امداد امام خمینی به استان اردبیل داشتند پیشنهاد "شهر بدون مددجو" با سرمایه‌گذاری‌های کلان در سرعین فرصت اشتغال برای تمامی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان سرعین ایجاد می‌کند.

رجایی با اشاره به اینکهاقتصاد خانواده متکی به درون باشد گفت:براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای 130 مددجوی شهرستان با دادن وام های کم بهره اشتغال ایجاد شده و از پوشش کمیته امداد خارج می شوند.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد مددجویان موفق به اخذ وام شده اند اظهار داشت:56 مورد از دریافت کنندگان وام مبلغی در حدود778 میلیون تومان که 34 مورد از منابع بانکی و 22 مورد از منابع امدادی بهره مند شده اند که به هرفرد مددجو و یا فرزند ان 15 تا 30 میلیون تومان وام میدهیم .

وی به به بانک های مشارکت کننده در این امر اشاره کرد و گفت: بانک ملت 88 درصد بانک ملی 65 درصد بانک سینا50 سپه 45 کشاورزی 38 بانک تجارت 33 درصد ولی متاسفانه بانک صادارت و توسعه تعاون همکاری نداشتند وحتی با ضامن معتبر هم وام در اختیار مددجویان نگذاشتند.

وی تصریح کرد:150 پرونده مددجویان مورد بررسی قرار گرفته که این عزیران تنها زندگی می کنند و قابلیت کار نداشته و از گرفتن وام نیز به همین دلایل امتناع می کنند با جلساتی که ترتیب داده شده است اگر هتلدارن هر کدام یک نفر تحت پوشش بپذیرند این عزیران نیز از پوشش کمیته امداد خارج می شوند.

وی افزود:به امید خداوند و با همکاری مسئولین در سال 95 می‌توان شهرستان سرعین را به عنوان شهر بدون مدجوی بیکار معرفی کرد که این امر افتخاری بزرگ برای شهرستان سرعین به شمار می‌رود.

ارسال نظرات