طرح مشاوره ژنتیک بهزیستی برای افرادی که ازدواج کرده یا در آستانه ازدواج هستند در گرمی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۶۹۷۰۱۴
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، احمد بخشی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان گرمی در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: بهزیستی یک اداره ناشناخته است و عموم مردم از حوزه وظایف این اداره آگاهی کاملی ندارند.

وی افزود: بهزیستی طبق اعلام سازمان مرکزی در ۱۷۹ حوزه مختلف خدمات ارائه می‌کند که بخش عمده آن فارغ از جامع هدف معلولان، به عموم مردم مربوط است.

وی با بیان اینکه بهزیستی متولی پیشگیری از معلولیت جسمی و ذهنی در جامعه است، افزود: سازمان بهزیستی با بیشتر دستگاه‌های دولتی علی‌الخصوص شبکه بهداشت و درمان ارتباط کاری تنگاتنگی دارد.

وی از فعالیت دو مرکز خدمات روستایی بهزیستی در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: مجتمع خدمات بهزیستی بخش موران نیز به تصویب نهایی رسیده و پس از طی مراحل اداری فعالیت خود را در این بخش شروع می کند.

این مقام مسئول به حوزه گسترده اورژانس اجتماعی در برخورد با ناملایمتی های جامعه اشاره کرد و گفت: عموم مردم می‌توانند برای گزارش کودک آزاری، همسر آزاری، مشاهده کودکان و زنان خیابانی، خودکشی، اختلافات خانوادگی و موارد مشابه با شماره ۱۲۳ تماس حاصل کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گرمی بیان کرد: با توجه به آمار بالای کودک آزاری و همسر آزاری در منطقه، شهرستان گرمی جزء پایلوت کشوری طرح پیشگیری از خشونت خانگی است.

وی افزود: طرح مشاوره ژنتیک بهزیستی برای افرادی که ازدواج کرده یا در آستانه ازدواج هستند، مشاوره رایگان انجام می‌دهد که تاکنون فقط در گرمی و اردبیل اجراء شده است و در این زمینه یک مرکز در گرمی فعالیت می‌کند.

بخشی به اجرای مرتب طرح بینایی سنجی و طرح غربال‌گری شنوایی در گرمی اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۵۳۳ نفر در این شهرستان بینایی سنجی شده‌اند و طرح غربال‌گری شنوایی نیز در هر سه بخش شهرستان برای نوزادان سه روزه اجراء می شود.

وی همچنین به طرح شکرانه سلامت در گرمی اشاره کرد و گفت: این طرح در سطح استان فقط در گرمی اجرا شده است که بر اساس آن ۵۰۰ نفر از معلمان و فرهنگیان برای کمک به جامعه معلولان ماهانه مبلغی در نظر گرفته‌اند.

ارسال نظرات