خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه اثر هنری پایدارترین اثر در تاریخ است، گفت: هنرمندان و شاعران باید زیبایی‌های انقلاب اسلامی را در قالب هنر به جهانیان عرضه کنند تا ارزش‌های انقلاب پایدار بماند.
کد خبر: ۸۶۹۷۱۲۷
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
آیت‌الله اسدالله ایمانی  در مراسم شب شعر سبط النبی که با حضور شاعران استان فارس برگزار شد، اظهار داشت:اثری که هنرمند خلق می‌کند پایدارترین اثر در تاریخ است و شاعران و هنرمندان می‌توانند زیبایی‌های انقلاب را در قالب هنر به جهانیان عرضه کنند.

وی با اشاره به غنای شیراز و استان فارس در بحث شعر گفت: استان فارس با ظرفیت و غنایی که در شعر انقلاب و آئینی دارد می‌تواند در این زمینه در سطح ملی و بین‌المللی سرآمد شود و توقعی که از شیراز و استان فارس در این زمینه است از هیچ منطقه دیگری نیست.

آیت‌الله ایمانی در پاسخ به گلایه برخی از شاعران برای محدود کردن عرصه برای فعالان فرهنگی افزود: انتظار اینکه کاری بدون مانع انجام شود انتظاری بی‌نتیجه است و قدرت پرواز شما و زیبایی هنر در سختی‌ها و مشکلات نمودار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه هنر و فرهنگ با سختی عجین شده است، خاطرنشان کرد: از گذشته تا قیامت نمی‌توان یک فضای صد در صد آماده را پیدا کرد تا یک هنر فاخر در آن خلق شود.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: خلق اثر هنری زمانی به بهترین شکل انجام می‌شود که تمام وجود هنرمند احساس درد و رنج کند و هرکس فهم و اندیشه‌اش بیشتر باشد مسئولیتش نیز بیشتر است.

وی با اشاره به سیاست‌زدگی تمامی مسائل جامعه از جمله عرصه فرهنگ بیان کرد: وقتی مسائل سیاسی جایگزین همه مسائل شود فرهنگ و هنر قربانی می‌شود و چهره‌های بلند و شایسته فراموش و کنار زده می‌شوند، این مسئله‌ای است که رنج آن تمام وجود مرا فراگرفته است.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به اینکه در تمام دوران مسئولیتش مسئله فرهنگ دغدغه‌اش بوده است، گفت: کارهای مختلفی در طول 37 سال خدمت انجام داده و هشدارهای لازم را داده‌ام اما گاهی براداران راه و مسیر دیگری می‌روند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها