همزمان با ماه مبارک رمضان، همایش ائمه جمعه و جماعات و پایگاه های مقاومت بسیج اردل در نمازخانه سپاه این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۹۷۲۵۳
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام سلمانپور، امام جمعه اردل در این مراسم، بیان داشت: اگر بتوانیم ارتباط معنوی بین مردم و بخصوص جوانان برقرار کنیم، هنرمند هستیم و عابدترین مردم کسی است که به واجبات عمل کند.

امام جمعه اردل افزود: با توجه به فصل برداشت محصول ،فصل تحقق واجب الهی زکات است.

در همین خصوص وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در فضیلت انجام این مهم، اظهار کرد: قرآن کریم می فرماید: آنان که اهل ایمان و عمل صالح هستند و نماز به پا می دارند و زکات می دهند، آنان را نزد خداوند پاداش نیکو خواهد بود و هرگز ترس از آینده و اندوه از گذشته نخواهند داشت.

وی گفت: زکات یک وظیفه اجتماعی است و مصرف خالص اجتماعی دارد،که توسط زمامدار اسلامی از متوملین اخذ و در حق مستمندان خرج می شود، همانطور که رسول اکرم می فرمایند آن را از بی نیازان شان بگیرید و به نیازمندان شان بدهید.

حجت الاسلام سلمانپور افزود: مهمترین فلسفه پرداخت زکات، تطهیر و تزکیه فرد و جامعه است، یعنی اینکه پرداخت کنندگان زکات از رذائل اخلاقی نظیر بخل و حب مال و دنیا پرستی پاک می شوند و فطرت پاک آنها پرورش می یابد، نهال سخاوت و فضیلت و توجه به دیگران در آنها رشد می کند، همبستگی اجتماعی عینیت می یابد و رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی نصیب جامعه اسلامی می گردد.

امام جمعه اردل گفت: مهمترین شاهد بر اهمیت زکات این است که خداوند متعال در آیات متعددی پرداخت زکات را همراه با برپا داشتن نماز به عنوان ستون دین بیان فرموده است.

وی درادامه با اشاره به وظیفه خطیر جامعه روحانیت بیان کرد: روحانی در مسجد و سنگر عبادت در کنار مردم است. اگر بین روحانی و فرمانده پایگاه صمیمیت و اخوت فراهم شود، آن وقت مساجد هم رونق پیدا می کنند.

در این نشست پیرامون رونق مساجد و اجرای برنامه های مذهبی و فرهنگی با محوریت ائمه جماعات و فرماندهان بسیج در مساجد، هم اندیشی شد.

ارسال نظرات