در همایش ائمه جماعت و جمعه اردل بیان شد:

زکات یک وظیفه اجتماعی است

امام جمعه شهرستان اردل زکات را یک وظیفه اجتماعی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۶۹۷۲۹۶
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام سلمانپور در همایش ائمه جماعت و جمعه که در سپاه ناحیه اردل برگزار شد اظهار کرد: اگر بتوانیم ارتباط معنوی بین مردم و بخصوص جوانان برقرار کنیم هنرمند هستیم و عابدترین مردم کسی است که به واجبات عمل کند.

امام جمعه اردل گفت: با توجه به فصل برداشت محصول ،فصل تحقق واجب الهی زکات است. در همین خصوص وی با اشاره به آیه از قرآن در فضیلت انجام این مهم افزود: قرآن کریم می فرماید: آنان که اهل ایمان وعمل صالح هستند و نماز به پا دارند و زکات بدهند آنان را نزد خدا وند پاداش نیکو خواهد بود و هرگز ترس از آینده و اندوه از گذشته نخواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: زکات یک وظیفه اجتماعی است و مصرف خالص اجتماعی دارد که توسط زمامدار اسلامی از متوملین اخذ و در حق مستمندان خرج می شود همانطور که رسول اکرم(صل الله علیه و آله وسلم) می فرمایند آن را از بی نیازان بگیرید و به نیازمندان بدهید.

سلمانپور تصریح کرد: مهمترین فلسفه پرداخت زکات تطهیر و تزکیه فرد و جامعه است، یعنی اینکه پرداخت کنندگان زکات از رذائل اخلاقی نظیر بخل و حب مال و دنیا پرستی پاک می شوند و فطرت پاک آنها پرورش می یابد، نهال سخاوت و فضیلت و توجه به دیگران در آنها رشد می کند ، همبستگی اجتماعی عینیت می یابد و رشد و توسعه اقتصادی ، اجتماعی، فرهنگی نصیب جامعه اسلامی می گردد.

امام جمعه اردل گفت: مهمترین شاهد بر اهمیت زکات این است که خداوند متعال در آیات متعددی پرداخت زکات را همراه با برپا داشتن نماز به عنوان ستون دین بیان فرموده است.

وی در ادامه با اشاره به وظیفه خطیر جامعه روحانیت بیان کرد: روحانی در مسجد سنگر عبادت در کنار مردم است و اگر بین روحانی و فرمانده  پایگاه صمیمیت و اخوت فراهم شود آن وقت مساجد هم رونق پیدا می کنند.

ارسال نظرات