استاندار زنجان:

لزوم پذیرش شرکتهای دانش بنیان در استان زنجان با سرعت بیشتر

برای حمایت از صنایع دانش بنیان 1500 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده، لذا در سطح استان نیز باید پذیرش شرکتهای دانش بنیان سرعت بیشتری پیدا کند.
کد خبر: ۸۶۹۷۳۸۶
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان دریازدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه برنامه ریزی برای بخش مسکن و ساختمان در ایجاد رونق اقتصادی در صنعت و معدن و اشتغال حائز اهمیت است گفت: با توجه به رکود حاکم بر معاملات بازار مسکن و ساخت و ساز، انگیزه سرمایه گذاران برای ورود به این بخش را کم کرده که باید راهکارهای حمایتی نظیر کاستن از هزینه های اخذ پروانه ساخت ارائه شود.

مهندس انصاری افزود: استان زنجان به جهت ویژگی های خاص در بخش کشاورزی و معدن، طرحهای خاصی را می تواند در دستور کار خود قرار دهد.

مهندس انصاری همچنین با تأکید بر اینکه حمایت از شرکتهای دانش بنیان در برنامه های اقتصاد مقاومتی جایگاه خوبی دارد تصریح داشت: برای حمایت از صنایع دانش بنیان 1500 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده، لذا در سطح استان نیز باید پذیرش شرکتهای دانش بنیان سرعت بیشتری پیدا کند.

وی اظهار داشت: در راستای حمایت از شرکتهای دانش بنیان مصوب کردیم اگر شرکتهایی آمادگی داشته باشند که کار بررسی و پذیرش گرفتن شرکتهای استان در مجموعه شرکتهای دانش بنیان را انجام دهند، هزینه های شرکتهای مشاور از اعتبارات استان تأمین تا این هزینه های بر خدمات مشاوره ای شرکتهای دانش بنیان تحمیل نشود.

مقام عالی استان در ادامه با بیان این مطلب که حوزه کاری برنامه های توسعه اقتصادی و همه آنچه که در اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه های آن دنبال می شود، مرتبط با بخش خصوصی است گفت: در بخش صنعت و معدن، واحدهای تعطیل یا نیمه راکد صرف نظر از سیاستهای تشویقی دولت، خود مالکین و صاحبان واحدها و شرکتها علاقمند به فعال کردن واحدهای خود باشند در غیر این صورت دولت نمی تواند رأسا وارد کار شود.

وی افزود: اگر شرکتی 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد اما صاحبان آن علاقمند به اتمام آن نباشند نمی توان به صرف اتکاء به سیاستهای حمایتی دولت، شرکت را تکمیل کرد و باید اراده مالکین بر این امر بوده و بخش خصوصی پای کار باشد.

استاندار زنجان با بیان اهمیت و جایگاه بخش خصوصی در توسعه اقتصادی تأکید داشت: کارگروه بخش خصوصی وظیفه تفهیم رسالت بخش خصوصی در رونق بخشیدن به اقتصاد کشور و تشویق واحدهای نیازمند به استفاده از حمایتها و پشتیبانی های دولت را بر عهده دارد لذا این کارگروه باید فعال تر از شرایط فعلی به وظایف خود عمل نموده و بازاریابی محصولات تولیدی واحدهای صنعتی استان را پیگیری نماید.

مهندس انصاری در پایان تأکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام را یادآور شد و اظهار داشت: در این دیدار مقام معظم رهبری بر اجرای جدی برنامه های دولت در رسیدگی به صنایع کوچک و متوسط و رسیدگی به وضعیت واحدها بجهت صیانت از سرمایه ی سرمایه گذاران و راه اندازی سریع آنها در صورت امکان، اولویت گذاری در برنامه های استانی با هدف تأثیر گذاری بیشتر در رونق اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال بیشتر، پرداختن به موضوع شرکتهای دانش بنیان، نوسازی صنایع فرسوده و برنامه ریزی برای بهبود تکنولوژی و افزایش بهره وری این واحدها، اولویت گذاری در برنامه های بخش کشاورزی با هدف تأمین نیازهای اساسی کشور و توجه جدی به بحث مبارزه با قاچاق کالا تأکید نمودند.

گفتنی است، در پایان مصوب شد برای 9 واحد مجتمع در حوزه گردشگری که دارای پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد هستند، 120 میلیارد ریال اعتبار تأمین و بانکها موظف شدند در کمتر از یکماه تسهیلات در اختیار این واحدها قرار دهند.

ارسال نظرات