زباله های تولیدی شهروندان زنجانی پس از جمع آوری به حاشیه روستای مهتر برای امحا منتقل و در آن رهاسازی می شود.
کد خبر: ۸۶۹۷۴۳۹
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون خدمات شهری شهردار زنجان گفت: روزانه هر شهروند زنجانی بین 850 تا 900 گرم زباله تولید می کند در حالی که متوسط کشوری تولید روزانه زباله هر فرد بین 800 تا 850 گرم است.

غلامحسن احمدی با اشاره به اینکه شهرداری زنجان از سه سال قبل موضوع بازیافت زباله ها را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: بازیافت و راه اندازی کارخانه زباله سوز در سال 92 از سوی شهرداری زنجا مطرح شد اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی اظهار کرد: در سال 93 با پیمانکاری برای مدیریت پسماندهای این شهر قراردادی منعقد شد که با کاهش قیمت ضایعات در سال 94، این پیمانکار اقدام به لغو قرارداد کرد.

معاون خدمات شهری شهردار زنجان گفت: با امضای برجام و طرح استفاده از تکنولوژی های نوین، شهرداری زنجان نیز موضوع مدیریت پسماندهای شهری با استفاده از شیوه های جدید را مد نظر قرار داد.

احمدی ادامه داد: در سال جاری پس از انتشار فراخوان شهرداری زنجان، 9 شرکت برای مدیریت پسماندهای شهری اعلام آمادگی کردند.

معاون خدمات شهری شهردار زنجان گفت: پس از بررسی های اولیه، هفت شرکت و در نهایت با بررسی های نهایی چهار شرکت برای مدیریت پسماندهای شهری انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه طرح ها و پیشنهادهای این شرکت ها در دست مذاکره و رایزنی است، اضافه کرد: برخی از این شرکت ها پیشنهاد تفکیک زباله و تولید کمپوست و برخی دیگر پیشنهاد تولید انرژی از زباله ها را دارند.

احمدی ابراز کرد: موضوع مد نظر شهرداری زنجان استفاده از هر دو این روش برای مدیریت پسماندهاست.

وی به مدیریت محل امحای زباله های این شهر در حاشیه روستای مهتر اشاره کرد و گفت: هم اکنون این منطقه به لحاظ زیست محیطی مشکلی ندارد و خطری آب های زیر زمینی را تهدید نمی کند.

معاون خدمات شهری شهردار زنجان گفت: هم اکنون نیز طرحی که در تولید انرژی از زباله پیشنهاد شده است، هیچ آلایندگی دیگری از جمله دود وجود نخواهد داشت و زباله ها طی یک فرایند خاص تبدیل به انرژی الکتریکی می شوند.

ارسال نظرات