رئیس اداره تبلیغات اسلامی قوچان در گفتگو با "بسیج" خبر داد

صدور کارت هویتی ویژه مداحان قوچانی/ اولین هئیت مذهبی بانوان در قوچان راه اندازی شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قوچان گفت: در آینده‌ای نزدیک، مداحان قوچانی رتبه‌بندی خواهند شد و کارت هویتی ویژه برای آن‌ها صادر می‌شود.
کد خبر: ۸۶۹۷۴۶۷
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
حجت الاسلام سید محمد ساجدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، با اعلام این خبر اظهار داشت: برای سطح بندی مداحان قوچان، دو کمیسیون تشکیل شده است که تمامی مداحان بصورت فرد به فرد دعوت خواهند شد و پس از بررسی های لازم، برای کلیه مداحان کارت شناسایی ویژه صادر و سپس رتبه بندی خواهند شد.

وی با اشاره به نقش هئیت های مذهبی در جامعه ادامه داد: مداحان و هئیت های مذهبی، خط مقدم هر گونه جهادی هستند و بیشترین شهدای انقلاب و دفاع مقدس برخاسته از مساجد و هئیت های مذهبی بوده اند.

وی با بیان اینکه ظرفیت های کم نظیر هئیت های مذهبی نباید فقط به محرم و صفر خلاصه شود، افزود: یکی از اهداف برگزاری دومین همایش تجلیل از مداحان و پیرغلامان حسینی در ماه رمضان، توجه بیشتر هئیت های مذهبی و مسئولین برای بهره گیری از ظرفیت هیئت ها در تمامی طول سال بود.

ساجدی با تاکید بر ضرورت ساماندهی هئیت های مذهبی قوچان تصریح کرد: درصدد ایجاد تحولی بنیادین در عرصه هئیت های مذهبی می باشیم و تا پایان سال جاری، هئیت های مذهبی قوچان ساماندهی خواهند شد و براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، هر یک از هئیت ها بصورت تخصصی در یکی از موضوعات فرهنگی از جمله مهدویت، عفاف و حجاب و.. فعالیت خواهند کرد.

وی در پایان با بیان اینکه اولین هئیت بانوان در قوچان راه اندازی شده است، گفت: دومین همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی و مداحان برتر نیز در قوچان برگزار شد و از ۱۴ پیرغلام حسینی و ۵ نفر از مداحان تقدیر بعمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها