فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور، گفت: گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر به منظور تذکر لسانی در سطح شهرستان تشکیل شده است.
کد خبر: ۸۶۹۷۵۱۹
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،حسین محمودی صبح امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان، اظهار کرد: امر به معروف ‌و نهی از منکر به عنوان یک واجب فراموش شده و مغفول در جامعه امروز ما محسوب می‌شود که با تدابیر صورت‌گرفته تصمیم به احیای این فریضه الهی در سطح کشور گرفته شد.

وی افزود: اگر این روند و عدم امر به معروف و نهی از منکر همچنان در جامعه ادامه پیدا می‌کرد، در آینده‌ای نه چندان دور کار به جایی می‌رسید که در جامعه اسلامی احدی نتواند امر به معروف کند از این رو احیای این فریضه در دستور کار مسؤولان کشور قرار گرفت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور تصریح کرد: دشمن تلاش کرد تا جای ارزش‌ها را با ضدارزش‌ها عوض کند و ناهنجاری را هنجار معرفی کند که تا حدودی هم موفق بود اما مسلمانان هم واجبی که در فروع دین خود دارند را فراموش کردند و راه رسیدن دشمن به هدفش را تسهیل کردند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: اگر امروز هم این امر پیگیری نشود، زمان را از دست می‌دهیم و کار سخت‌تر شده و با مشکلات فراوان مواجه می‌شویم.

محمودی تصریح کرد: با حمایت امام جمعه به عنوان رئیس شورای امر به معروف، فرماندار، مسؤولان قضایی به ویژه دادستان شهرستان، ستاد احیا در این شهرستان فعال شد و با برگزاری جلسات متعدد هماهنگی و توجیهی گروه‌های تذکر لسانی این ستاد تشکیل و در سطح شهرستان فعال هستند.

وی افزود: در جلسه توجیهی که با حضور مسؤولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان، روحانیون، فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج و بسیجیان آموزش دیده برگزار شد، با رهنمودهای امام جمعه و دادستان، دانستنی‌های عوامل اجرایی ستاد احیا افزایش یافت و قوانین نیز یادآوری شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور با بیان اینکه دانش، مهارت، آگاهی و بصیرت در اجرای کار بسیار مؤثر است، اظهار کرد: پس از آموزش و توجیه، برنامه‌ریزی لازم صورت گرفت و بر اساس یک تقویم هر دستگاه اجرایی با یک مسؤول گروه و یک خواهر همراه در کنار مأموران انتظامی در سطح شهر به افراد بدحجاب و بدپوشش تذکر لسانی می‌دهند.

دبیر ستاد احیای شهرستان نور، در پایان گفت: این کار با هدف فرهنگ‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه صورت می‌گیرد و تنها بحث ایجابی مطرح است و هرگز کار سلبی و برخوردی نداریم اما پلیس بر اساس قانون اقدامات خود را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها