انیمیشن "زندگی خلبان شهید چاغروند" در واحد هنرهای تصویری حوزه هنری لرستان تولید شد.
کد خبر: ۸۶۹۷۵۶۹
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس حوزه هنری لرستان گفت: هدف از تولید این اثر بهره گیری از هنر پویا نمایی در جهت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به کودکان و نوجوانان در قالب محصولات هنری است.

امیدی پور افزود: بسیاری از روایت های دفاع مقدس هستند که از قابلیت های دراماتیک خوبی برخوردارند و می توانند مبنای تولید یک اثر مستند، داستانی و یا پویا نمایی قرار گیرند.

و ی گفت: این اثر به کارگردانی خانم مرضیه میرزاده در واحد هنرهای تصویری حوزه تولید شده و قرار است پس از رو نمایی تیرماه امسال از سیمای مرکز لرستان پخش شود.

سعید شاهوردی مسئول هنرهای تصویری حوزه هنری لرستان نیز با اشاره به این موضوع که تولید این اثر 7 دقیقه ای سه ماه به طول انجامیده است درمورد روایت داستانی این اثر گفت: این خلبان دلاور لرستانی در یکی از عملیات های دفاع مقدس همراه با دو خدمه دیگر به دلیل اصابت گلوله به هلیکوپتر مجبور به فرود اضطراری دره خاک دشمن می شود. پس از اسارت فرمانده عراقی در همان جا از او می خواهد به امام امت توهین کند که ایشان امتناع می کند. فرمانده عراقی با سرنیزه ضرباتی به کتف و پای او وارد می کند و دوباره خواسته خود را تکرار می کند. ایشان باز هم امتناع می کنند تا این که مانند مولایش حسین (ع) سر ایشان را از بدن جدا می کنند و به فیض عظمای شهادت نائل می شود. جسد ایشان توسط پیر مردی از مردم روستای مرزی که از دور شاهد اتفاق بوده اند چند روز بعد مخفیانه در محل شهادت دفن می شود. بعثی ها پس از آگاهی از موضوع پیرمرد را نیز به شهادت می رسانند و فرزند پیرمرد به کویت می گریزد. تا سال 62 هیچ کس از سرنوشت شهید چاغروند و همراهانش اطلاعی نداشته است. تا این که در سال 62 فرزند پیرمرد به ایران آمده و با مراجعه به هوا نیروز پرده از این راز برمی دارد. پس از اعزام تیم تفحص به محل پیکر ایشان به زادگاهش انتقال می یابد.

ارسال نظرات