مدیر کل زندان های لرستان:

283 نفر زندانی مشمول جرائم غیر عمد در لرستان وجود دارد

مدیر کل زندان های لرستان گفت: 283 نفر زندانی مشمول جرائم غیر عمد در لرستان وجود دارد
کد خبر: ۸۶۹۷۶۰۴
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، محمدی امروز در نشست خبری رئیس کل دادگستری لرستان که به مناسبت هفته قوه قضائیه و ارائه گزارش عملکرد این دستگاه در استان لرستان برگزار شد، با بیان اینکه 283 نفر زندانی مشمول جرائم غیر عمد در استان وجود دارد، اظهار داشت: سال گذشته به وضعیت 237 نفر زندانی مشمول جرائم غیر عمد در استان با کمک ستادهایدیه، جمع آوری کمک های خیرین و همچنین گرفتن رضایت از خانواده های شکات توسط مددکاران رسیدگی شده است.
وی کل دیه زندانیان مشمول جرائم غیر عمد در سال 94 را 15 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 400 میلیون تومان از این رقم توسط خیرین تامین شد.
محمدی سرانه فضای زندانها در سطح کشور را 14.5 متر مربع اعلام کرد و اظهار کرد: این سرانه در استان لرستان 8.5 متر مربع است؛ البته نگرانی در خصوص کمبود فضا وجود ندارد.
وی با بیان اینکه سرانه فضای زندانها در استان لرستان با توجه به ایجاد تغییرات در زندان ها و همچنین ساخت زندان در یکی از شهرستانها افزایش می یابد، اضافه کرد: در خصوص زندان خرم آباد اقدامات لازم ازطرف ما برای مهار فاضلاب صورت گرفته است؛ اما اتصال فاضلاب زندان به سیستم فاضلاب روستایی وظیفه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان است که هنوز اجرا نشده است.

مدیر کل زندان های لرستان گفت: مقرر شده است که اعتباری توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان لرستان برای اتصال فاضلاب زندان خرم آباد به سیستم فاضلاب روستایی اختصاص پیدا کند.
محمدی با بیان اینکه از اعلام آمار زندانیان مواد مخدر معذور هستیم، گفت: در حال حاضر بین 46 تا 50 درصد از زندانیان لرستان به طور متغیر مرتبط با پرونده های مواد مخدر هستند.

ارسال نظرات