مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی:
مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: طرح بسیج همگام با کشاورزی در 400 روستای منتخب این استان در حال اجرا می‌باشد.
کد خبر: ۸۶۹۷۶۴۰
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ پاسدار محمد بسکابادی در نشست خبری که به مناسبت هفته قشر بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی ندر محل جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: از برنامه های در حال اجرای این سازمان می توان به ایجاد روستاهای الگو در مبحث کشاورزی از بین روستاهای تحت پوشش طرح بسیج همگام با کشاورز اشاره کرد.

وی با بیان اینکه این طرح در روستاهایی که دارای توان و ظرفیت لازم و همچنین نیروی باتجربه و قوی باشند با همکاری کشاورزان اجرا می شود اظهار داشت: هم اکنون 50 روستای الگو در این استان وجود دارد.

بسکابادی همچنین ادامه داد: در 10 شهرستان خراسان رضوی نیز 16 روستای خاص انتخاب شده اند که شش محصول گندم، انگور، سیب، زعفران، پسته و انار محصولات شاخص این روستاها می باشد.

بسکابادی با اشاره به همکاری حدود 5 هزار دانش آموخته رشته های کشاورزی، دامپروری و منابع طبیعی با سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی افزود: آموزش تسهیل گری و نحوه ارتباط با کشاورزان، آموزش متمرکز زراعت، باغبانی، دامپروری و همچنین برگزاری کارگاه های محصولی شامل کشت و کار و فرآوری زعفران، پرورش شتر مرغ، پرورش قارچ و کشت و فرآوری گیاهان دارویی از جمله دوره های آموزشی می باشد که تا کنون در سطح استان توسط این سازمان برگزار شده است که انتقال علم، تجربه و معنویت در کنار ارائه تسهیلات از جمله اهداف این دوره ها می باشد.

وی ابراز داشت: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در سال 92 تاسیس شد که ترسیم الگوی اسلامی ایرانی مهندس بسیجی کشاورزی، کمک به کارآمدسازی نظام جمهوری اسلامی و متولیان بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست بدون موازی کاری و با همکاری نهادها و متولیان ذیربط از جمله وظایف عمده آن است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها