معاون وزیر راه و شهرسازی:

۲ هزار دوربین کنترل سرعت لحظه‌ای در راه‌های شریانی کشور نصب می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: جهت ارتقاء ایمنی راه‌ها ۲ هزار دوربین کنترل سرعت لحظه‌ای و متوسط در راه‌های شریانی کشور نصب می‌شود.
کد خبر: ۸۶۹۷۶۵۵
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، داوود کشاورزیان ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان لرستان بابیان اینکه بیش از 200 هزار کیلومتر انواع راه ارتباطی در سطح کشور به ارزش200 هزار میلیارد تومان وجود دارد که باید برای نگهداری راه‌ها هرساله حدود چهار درصد اعتبار داشته باشیم اظهار داشت: مجموع اعتبارات عمرانی استان‌ها حدود هشت تا 9 هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: که اگر 8 هزار میلیارد پول در بخش نگهداری راه‌ها هزینه شود که قسمتی از آن باید از محل منابع استان تأمین شود، استان‌ها باید 4 هزار میلیارد از بودجه خود را به نگهداری راه‌ها اختصاص دهند که امیدواریم در آینده فکر دیگری برای نگهداری راه‌های ارتباطی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور عنوان کرد: بحثی که در سازمان راهداری مطرح است، راهداری از حوزه وزارت کل راه و شهرسازی خارج و به ادارات حمل‌ونقل و پایانه‌های استان ملحق شود و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأسیس شود که منتظر مصوبه دولت در ارتباط با اعتبارات هستیم.

وی بیان کرد: در مصوبه پیش‌بینی‌شده لایحه‌ای در این زمینه تقدیم دولت کنیم و در لایحه‌ای که تقدیم مجلس می‌شود فکری به حال منابع موردنیاز برای نگهداری راه‌ها کنیم چرا که اگر به این شکل ادامه دهیم ممکن است راه‌های اصلی را نگهداری کنیم ولی راه‌های فرعی دچار مشکل می‌شوند.

کشاورزیان بابیان اینکه در امر نگهداری راه‌ها اولویت وزارت راه و شهرسازی توجه به ارتقاء ایمنی است تصریح کرد: کارهایی که در حوزه راهداری انجام می‌شود بخشی به‌ منظور ارتقاء و حفظ ایمنی و بخشی به‌ منظور حفظ سرمایه ملی است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با توفیقاتی که دولت داشته در آینده شاهد بهبود وضعیت اعتباری باشیم، اولویت نخست بحث ایمنی جاده‌ها است و همه کارهایی که نیاز است بتوانیم سطح ایمنی را از خط‌کشی ساده تا رفع یک نقطه پرحادثه که می‌تواند میلیاردها تومان هزینه داشته باشد در حد مطلوب نگهداریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: در سطح ملی برای ارتقاء ایمنی راه‌ها، پروژه‌هایی ازجمله نصب دوربین کنترل سرعت لحظه‌ای و متوسط درراه‌های شریانی کشور در دست اجرا است که بالغ‌بر دو هزار دوربین باید در راه‌های شریانی کشور نصب شود.

وی اظهار داشت: از اوایل سال گذشته عملیات اجرایی این پروژه آغازشده و تاکنون باقوت ادامه دارد که امیدواریم بتوانیم ظرف امسال و اواسط سال آینده دوربین‌های پیش‌بینی‌شده را در سطح راه‌های شریانی و راه‌هایی که به لحاظ میزان تصادفات و کنترل سرعت اولویت دارد نصب کنیم.

کشاورزیان افزود: نصب سامانه پایش تردد ناوگان عمومی در دست اقدام است و عملیات نصب آغازشده که تمام رفتار راننده و ناوگان را به لحاظ میزان سرعت مجاز رانندگی کنترل خواهد کرد.

وی عنوان کرد: اگر رانندگان همه مسائل را رعایت کنند نیازی به حضور در کنار ایستگاه‌های پلیس برای ساعت زدن نیست، پروژه‌های دیگری نیز برای ارتقاء ایمنی راه‌ها داریم که در دست اقدام هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور بیان کرد: انتظار داریم آنچه برای ایمنی راه‌ها موردنیاز است و رقم چندانی نیست از محل اعتبارات استانی تأمین شود تا در این زمینه دچار مشکل نشویم.

وی با اشاره به تهیه طرح‌های شهرستانی و توجه به کیفیت زندگی در شهرها تصریح کرد: متأسفانه در دو دهه گذشته شاهد برخی رفتارها هستیم که به کیفیت زندگی در شهرها توجه نشده و شهرها به لحاظ ترافیکی دچار مشکل هستند.

کشاورزیان بابیان اینکه مدیرکل راه و شهرسازی استان در کنار ساخت راه‌ها و ساختمان‌های دولتی به مسئله تهیه طرح‌ها، توجه به کیفیت زندگی در شهرها و حقوق شهروندی توجه کافی داشته باشد خاطرنشان کرد: مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان منصوب دولت است و انتظار می‌رود حامی سیاست‌های دولت در استان باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار