خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: در سطح شهر قم کرسی های تلاوت و تفسیر قرآن کریم در مساجد برگزار می شود که مورد استقبال گسترده همشهریان قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۶۹۷۶۶۶
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام و المسلمین عباس دانشی، با اشاره به برگزاری چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت استان قم گفت: این نمایشگاه از اول ماه مبارک رمضان در محل دائمی نمایشگاه های قم دایر شده که تا 15 این ماه ادامه خواهد داشت.
 
وی ابراز داشت: سعی کرده ایم این نمایشگاه را به عنوان یک تفرجگاه معنوی و قرآنی تبدیل کرده تا در آن مباحث مربوط به حوزه قرآن را ارائه کنیم.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: یک غرفه در این نمایشگاه ویژه کودکان و نوجوانان است که در آن مباحث مربوط به آنها از دید و منظر قرآن کریم آموزش داده شده است.
 
حجت الاسلام و المسلمین دانشی افزود: همچنین غرفه صنایع دستی و موسسات هنری را نیز داریم که این موسسات با مردم ارتباط گرفته و به ارائه محصولات خود می پردازند.
 
وی افزود: یکی از اقدامات صورت گرفته راه اندازی غرفه تعویض قرآن های فرسوده است که طی آن قرآن های فرسوده تحویل و قرآن های نو تحویل داده می شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: یکی از اقدامات ما در این نمایشگاه راه اندازی کارگاه های تخصصی قرآنی و پاسخگویی به سئوالات است که هر شب از محضر یکی از اساتید استفاده می کنیم.
 
حجت الاسلام و المسلمین دانشی برگزاری جنگ قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان، پرده خوانی قرآن کریم، تلاوت قرآن کریم و.... را از دیگر برنامه های این نمایشگاه عنوان کرد.
 
وی تصریح کرد: علاوه بر این نمایشگاه در سطح شهر قم نیز کرسی های تلاوت و تفسیر قرآن کریم در مساجد برگزار می شود که مورد استقبال گسترده همشهریان قرار گرفته است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: همچنین در 500 کانون فرهنگی هنری مساجد استان نیز فعالیت های گسترده قرآنی توسط تشکل ها، روحانیون و اعضای کانون های فرهنگی هنری انجام می شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین دانشی به محل برگزاری نمایشگاه اشاره کرد و گفت: امسال بهترین و بزگترین مکان برای برگزاری نمایشگاه در نظر گرفته شد که البته مشکل این نمایشگاه این است که در هسته مرکزی شهر قرار ندارد. اما با این وجود بهترین و بزرگترین فضا را در نظر گرفتیم تا بتوانیم خدمات گسترده تری ارائه کنیم.
 
وی ادامه داد: معتقدیم که قم با توجه به جایگاه و موقعیتی که دارد باید نمایشگاه قرآنی و کتاب در هسته مرکزی شهر برای آنها تدارک دیده شود و در این زمینه با شهردار قم نیز صحبت هایی شده تا بتوانیم در بلوار پیامبراعظم(ع) این نمایشگاه را دایر کنیم.
ارسال نظرات