مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران گفت: طی سالیان گذشته صادرات 100 میلیون دلاری فرش دستباف به کشور آمریکا داشته‌ایم که در سال 95 برنامه پیش‌بینی شده صادرات 80 میلیون دلار فرش دستباف به کشور آمریکا است.
کد خبر: ۸۶۹۷۷۱۴
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴

محمدرضا عابد ظهر امروز در نشست با مسؤولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در دو ماهه نخست سال‌جاری 40 میلیون دلار صادرات فرش دستباف داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی 23 درصدی صورت گرفته است.

عابد گفت: به لحاظ وزنی نیز در دو ماهه نخست سال جاری 350 تن صادرات فرش دستباف داشته‌ایم که در مقایسه با سال گذشته که حدود 253 تن بوده رشدی مطلوب یافته است.

مدیر عامل شرکت سهامی فرش ایران با بیان اینکه عمده صادرات فرش دستباف با 11 میلیون دلار به کشور آمریکا بوده است افزود: این میزان صادرات در سال گذشته بسیار ناچیز بوده که این افزایش صادرات ناشی از اجرا شدن برجام بوده است.

وی گفت: طی سالیان گذشته صادرات 100 میلیون دلاری فرش دستباف به کشور آمریکا داشته‌ایم که در سال 95 برنامه پیش‌بینی شده صادرات 80 میلیون دلار فرش دستباف به کشور آمریکا است.

عابد اظهار داشت: یکی از مهمترین محورهای اقتصاد مقاومتی توسعه صادرات است که با فعالیت 24 نمایندگی و شعبه در سراسر کشور و پیش‌بینی تولید 20 هزار متر مربع فرش دستباف توسط شرکت سهامی فرش ایران طی سال 95 و با حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و سفارش‌پذیری انجام خواهد شد.

ارسال نظرات