در حالی برداشت گندم از مزارع پارس آبادمغان آغاز شده که مسئله بحث برانگیز سوزاندن کاه و کلش بعد از برداشت این محصول همچنان در این شهرستان باقی است.
کد خبر: ۸۶۹۷۷۴۶
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، این روزها در حالی برداشت گندم از مزارع پارس آبادمغان آغاز شده که مسئله بحث برانگیز سوزاندن کاه و کلش بعد از برداشت این محصول همچنان در این شهرستان باقی است و معلوم نیست به چه قیمتی این اقدام ناپسند پس از برداشت محصول تکرار می شود.

سوزاندن کاه و کلش گندم هر ساله پس از پایان برداشت این محصول توسط کشاورزان، فضای پارس آبادمغان را فرا می‌گیرد و دود حاصل از آن مشکلات تنفسی برای مردم ایجاد می‌کند و با وجود هشدار برای جلوگیری از سوزاندن کاه و کلش ناشی از این برداشت، هنوز مردم نگران دودهایی هستند که نفس‌ها را بند می‌آورد.

طبق تبصره ماده 6 قانون مدیریت پسماندها، مدیریت پسماندهای کشاورزی بر عهده جهاد کشاورزی است و اداره حفاظت محیط زیست به عنوان دستگاه ناظر بر اجرای این قانون، بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی مدیریت پسماند نظارت می‌کند و این در حالی است که طبق این ماده، آنطور که باید خبری از نظارت این دو سازمان بر روی پسماندهای کشاورزی نظیر پسماند کاه و کلش گندم در شهرستان پارس آباد نیست.



ارسال نظرات