خبرهای داغ:
پاسخ در خور شأن یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب از دولت ها است که این دوره از آن غفلت شد و این بار نیز ایشان جور کم‌کاری‌های دولت در این زمینه را کشیدند و فرمودند: « البتّه برجام را ابتدائاً نقض نخواهیم کرد؛ این را همه بدانند!… لکن … این‌ها اگر پاره کردند، ما آتش می‌زنیم. »
کد خبر: ۸۶۹۷۷۵۷
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلانغرب؛ ماه‌هاست که تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا در جریان است؛ سوای از کارهای ابلهانه نظیر واق‌واق کردن نامزد برای جلب رأی یا فحاشی‌هایی که نامزدهای ریاست جمهوری به هم کنند آنهم در دولتی که خود را آخر تمدن می‌داند و کارهای دیگری که با انجام آن ها ماهیت پست و شیطانی سران صهیونیست آمریکا را به نمایش می گذارند؛ (حال بگذریم از روزی که مردی در جایگاه رئیس‌جمهور ایران رو به روی کریستین امان پور نشسته و بگذریم از این مردم متمدنی که پایه های تمدنشان بر جمجمه‌های سرخپوستان بومی آن دیار بنا شده و با خون سیاه‌پوستان و استثمار ملل دیگر آبیاری شده که نماد بارز آن‌ هم یانکی‌های هفت‌تیرکش هستند و فحاشی جزء لاینفک تبلیغات انتخاباتی امروزشان است!)

مشخصه دیگر این تبلیغات رقابت چهار نامزد برای کسب بالاترین رتبه ابراز دشمنی با جمهوری اسلامی ایران بود؛ یکی به این می‌نازد که سیاست‌های او باعث شد تا ایران به پای میز مذاکره بیاید و ان را به عنوان برگ برنده خود مطرح می‌کند؛ آن یکی قول می‌دهد تحریم‌ها را همچنان حفظ کند و دیگری حرف از پاره کردن برجام بعد از ورود به کاخ سفید می‌زند و در این میان در حالی که بدعهدی‌های آمریکایی‌ها عملاً باعث قفل شدن لغو تحریم‌ها شده است گویا مسئولین را از پاسخ دادن به این رجزخوانی‌ها غافل کرده و حتی بر عکس؛ عده‌ای برای اینکه ثابت کنند در برجام سرشان کلاه نرفته مدام از لغو تحریم‌هایی که لغو نشده سخن می‌گویند؛ از گشایش‌ها می‌گویند و مردم شلاق خوردن کارگران را می‌بینند و تعطیلی کارخانه‌ها را. در این وانفسا متأسفانه بعضی تبدیل شده‌اند به توجیه گران خباثت‌های آمریکا!

 

اما آن چیزی که جامعه و روحیه عزت خواهی مردم انتظار آن را دارد پاسخی در خور شأن به این یاوه گویی‌ها است. همین پاسخ‌ها است که امید و اعتماد به نفس ملی را در مردم زنده نگه می‌دارد و بار دیگر هدف نهایی نظام و انقلاب و راهی که در پیش دارند، را نشان می‌دهد.

 

در مقابل عدم پاسخ باعث ایجاد یأس، سرخوردگی و در نهایت عدم اعتماد به‌ نفس در مردم خواهد شد و باید پذیرفت که حفظ کرامت و عزت‌نفس ملی یکی از وظایف اساسی همه دولت‌ها است.

 

پاسخ در خور شأن یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب از دولت ها است که این دوره از آن غفلت شد و این بار نیز ایشان جور کم‌کاری‌های دولت در این زمینه را کشیدند و فرمودند: « البتّه برجام را ابتدائاً نقض نخواهیم کرد؛ این را همه بدانند! ما نقض نمی‌کنیم برجام را لکن اگر طرف مقابل نقض کند که حالا همین‌طور این کسانی که نامزد ریاست جمهوری آمریکایند، مدام دارند تهدید می‌کنند که ما می‌آییم پاره می‌کنیم، نقض می‌کنیم، این‌ها اگر پاره کردند، ما آتش می‌زنیم.

اینکه حالا نقض نمی‌کنیم، متّکی است به دستور قرآن: اَوفوا بِالعَهد؛ بالاخره یک معاهده‌ای است انجام داده‌ایم، نمیخواهیم معاهده را ما به هم بزنیم؛ و آنکه اگر آن‌ها نقض کردند، ما هم نقض خواهیم کرد، این هم متّکی است به آیه‌ی قرآن: وَ اِمّا تَخافَنَّ مِن قَومٍ خِیانَهً فَانبِذ اِلَیهِم عَلی‌ سَوآء؛ اگر آن‌طرف نقض کرد نقض کن. «فَانبِذ» یعنی پرتاب کن طرف خودش، رد کن. بنابراین ما تابع اصول قرآنی هستیم.»

 

گویی مواضع کوبنده و انقلابی رهبر عزیز و گران‌قدر انقلاب آب حیات است که هر از چند گاهی در بدنه نیروهای و مخلص انقلاب تزریق می‌شود تا با آن بتوانند ادامه مسیر بدهند.

 

زیبایی و اطمینان‌بخش‌ترین قسمت کار آنجاست که آیات قران پشتوانه این مواضع می‌شوند چرا که اگر ابراهیم هم باشی نیاز داری تا قلبت اطمینان یابد: «وَ إِذْ قالَ إِبْراهیمُ رَبِّ أَرِنی‏ کَیْفَ تُحْیِ الْمَوْتى‏ قالَ أَ وَ لَمْ تُؤْمِنْ قالَ بَلى‏ وَ لکِنْ لِیَطْمَئِنَ‏ قَلْبی».

اطمینان از اینکه تفکر انقلابی، انقلابی ماندن و انقلابی زیستن ریشه در قرآن دارد ولو متهم شویم به تندرو و افراطی بودن و گاهی اطمینان یافتن از جنس مبشرات است؛ آنجا که فرمودند: «اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید».

ارسال نظرات