جلسه هیات امنای موزه تاریخ علوم اردبیل(دانشگاه محقق اردبیلی)

با حضور اعضای هیات امنا، جلسه هیات امنای موزه تاریخ علوم اردبیل(دانشگاه محقق اردبیلی) برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۹۷۷۷۰
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از روابط عمومی دانشگاه، دکتر گودرز صادقی رئیس هیات امنای موزه تاریخ علوم اردبیل در این جلسه با بیان اینکه موزه تاریخ علوم اردبیل تاکنون علی رغم همه مشقات مالی، عملکرد بسیار مطلوب و درخشانی داشته است، گفت: در حال حاضر امور مربوط به موزه با همکاری و مساعدت دستگاه های اجرایی و سازمان ها و علاقمندی همکاران دانشگاه بصورت مطلوب در حال انجام است.

وی افزود: موزه تاریخ علوم اردبیل اخیراً در چهار شاخص به عنوان موزه برتر کشور در سال 1394 انتخاب شد که این اوج موفقیت موزه را نشان می دهد.

پروفسور محمد نریمانی نایب رئیس هیات امنای موزه تاریخ علوم اردبیل نیز با بیان اینکه شکل گیری موزه مرهون حمایت های رئیس دانشگاه و تلاش شبانه روزی رئیس موزه و مشارکت همکاران دانشگاه است، افزود: موزه تاریخ علوم اردبیل در ابتدا کار خود را با چهار گالری آغاز کرد و تاکنون اقدام به برگزاری چهار نمایشگاه در سطوح دانشگاهی و استانی کرده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه تلاش همکاران دانشگاهی در موفقیت و پیشرفت موزه تاثیر بسزایی داشته است، تصریح کرد: نمود عینی تلاش های همکاران باعث شد تا موزه تاریخ علوم جایگاه مناسبی در سطح کشور داشته باشد.

نریمانی با اشاره به ایجاد موزه شهر در ساختمان قدیمی شهرداری اردبیل، خاطرنشان کرد: طی مذاکره با شهرداری اردبیل مقرر شده است تا موزه تاریخ علوم نیز حداقل یک گالری در موزه شهر اردبیل راه اندازی کند.

مهندس محمد انوار دبیر هیات امنای موزه تاریخ علوم اردبیل نیز با اشاره به اهم فعالیت های موزه تاریخ علوم اردبیل در سال گذشته، گفت: موزه تاریخ علوم اردبیل در بدو تاسیس فعالیت خود را با چهار گالری و مجموعه تخصصی تاریخ و افتخارات علمی آموزش عالی استان، ارتباطات و فناوری، سنجه های اندازه گیری و طبیعت استان آغاز کرد و تلاش می کنیم به گالری های تخصصی موزه در سالجاری بیفزاییم.

وی با بیان اینکه کمبود فضا اصلی ترین مشکل موزه تاریخ علوم است، افزود: با وجود این کمبود، سعی کرده ایم در فضای کم، ارائه بهتری از آثار موزه داشته باشیم.

انوار با بیان اینکه تفاهم نامه موزه تاریخ علوم اردبیل با شهرداری اردبیل در دست اقدام است، تصریح کرد: با حضور در موزه شهر شهرداری اردبیل، تاریخ دانشگاه و افتخارات و مفاخر علمی اردبیل را معرفی خواهیم کرد.

رئیس موزه تاریخ علوم اردبیل با بیان اینکه قبل از افتتاح موزه اقدام به برگزاری نمایشگاه تاریخ دانشگاه در نگارخانه خطایی و محل دانشگاه کردیم، خاطرنشان کرد: یازدهمین نمایشگاه سیار موزه علوم و فناوری ج.ا.ا نیز با بازدید بیش از چهار هزار نفر از دانش آموزان و دانشجویان در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

وی با بیان اینکه تمبر اختصاصی دانشگاه محقق اردبیلی و موزه تاریخ علوم اردبیل نیز طراحی و چاپ شده است، گفت: با مصوبه هیات رئیسه دانشگاه کمیته ساماندهی افتخارات، یادبودها و جوایز دانشگاه نیز تشکیل شده و کلیه افتخارات دانشگاهی از واحدها به موزه منتقل می شود.

علیرضا عبدالهی معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی استان اردبیل نیز با بیان اینکه یک موزه باید با حرکتی منطقی در حال رشد باشد، افزود: موزه تاریخ علوم باید بر مبنای بنیان علمی باشد و در همین راستا افزایش کیفیت موزه مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای هر گالری باید پلان علمی داشته باشیم، تصریح کرد: در پلان علمی گالری ها حلقه های مفقوده نیز نمایان می شود.

عضو هیات امنای موزه تاریخ علوم اردبیل با بیان اینکه نحوه بهره برداری از اشیای موزه ای باید به بازدیدکنندگان ارائه شود، افزود: تهیه و تدوین اتیکت های دو زبانه برای اشیای موزه ای نیز ضروری است.

عبدالهی بازدید از موزه های خارجی را بسیار ضروری و مفید دانست و تاکید کرد: لازم است تیمی از دانشگاه از موزه های علمی خارج از کشور بازدید کنند و از ایده های آنان بهره مند شوند.

در ادامه سایر اعضای هیات امنای موزه تاریخ علوم اردبیل به ارائه نقطه نظرات خود پرداخته و از موزه تاریخ علوم اردبیل بازدید کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار