یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج»:

تولید محوری لازمه رونق اقتصادی است نه کاهش تورم

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: وابستگی اقتصاد ایران به کشورهای خارجی در سه سال گذشته، انهدام تولید داخلی و سر سپردگی به خارجیان است و کلید اصلی برای رشد و توسعه اقتصادی، تولید محوری است نه کاهش تورم.
کد خبر: ۸۶۹۷۸۴۲
|
۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

ابراهیم رزاقی اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه سیاست نابجای اقتصادی دولت عامل اصلی رکود و افت بازار تولید بوده است اظهار داشت: وابستگی اقتصاد ایران به کشورهای خارجی در سه سال گذشته، انهدام تولید داخلی و سر سپردگی به خارجیان است و کلید اصلی برای رشد و توسعه اقتصادی، تولید محوری است نه کاهش تورم.

وی با بیان اینکه گزارشات فعالیت های دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی باید مورد بررسی قرار گیرد، افزود: مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان و دیگر نهادهای نظارتی باید مصوبات دولت در جهت اقتصاد مقاومتی را بررسی کرده تا دولت نتواند اقتصاد مقاومتی را تنها در کلام پیش ببرد.

رزاقی بیان داشت: مهاجمان اقتصادی که به داخل کشور توسط دولت دعوت می شوند عامل اصلی ورشکستگی و رکود تولیدات داخلی را رقم می زند، سرمایه داری لیبرال به صورت ماشین سودجو است و به جای اینکه سود رسانی به تولید کنندگان داشته باشد دلالان اقتصادی را رشد می دهد.

ارسال نظرات