خبرهای داغ:
در هم اندیشی اصحاب رسانه مطرح شد؛

جای خالی امر به معروف و نهی از منکر در رسانه ها/ بسیج رسانه مطالبات مردمی را پیگیری کند

نشست صمیمی و هم اندیشی اصحاب رسانه اصفهان با موضوع رسانه تراز انقلاب اسلامی به میزبانی کانون بسیج رسانه شهرستان اصفهان در محل ناحیه مقاومت امام صادق(علیه السلام) برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۹۷۸۸۷
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، نشست صمیمی و هم اندیشی اصحاب رسانه اصفهان شامگاه شنبه موضوع رسانه تراز انقلاب اسلامی به میزبانی کانون بسیج رسانه شهرستان اصفهان در محل ناحیه مقاومت امام صادق(علیه السلام) برگزار شد.

رضا صفری مسؤل بسیج رسانه استان اصفهان در ابتدای این نشست هدف این برنامه را ایجاد فضای همدلی و تقویت جبهه رسانه انقلابی برشمرد و افزود: کار کرد بسیج رسانه تبیین گفتمان انقلاب اسلامی برای دفاع از ارزش‌های اسلام و تفکر ناب شیعی است.

رسانه انقلابی باید نشانی از امام و رهبری داشته باشد

در ادامه این برنامه حسن مهرعلی، کارشناس رسانه به اهمیت فعالیت رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: بزرگ‌ترین بخش در آثار رسانه این است که کار رسانه در جامعه موجب ایجاد حرکت، جنبش و موج مردمی مثبت و منفی می‌شود.

وی افزود: در زمان فعلی افضل رسانه‌ها در سطح دنیا اینترنت است؛ زیرا به شما امکانات متنوعی ارائه می‌دهد که متأسفانه در حال حاضر سرورهای آن در اختیار صهیونیست‌هاست.

کارشناس رسانه پیرامون نقایص رسانه‌های داخل کشور تصریح کرد: رسانه اثر خود را در وضعیت جامعه نشان می‌دهد و چون وضعیت جامعه ما خوب نیست وضعیت رسانه هم اصلاً خوب نیست که یکی از دلایل آن کمبود جذابیت است.

وی بیان کرد: دین اسلام جذاب‌ترین دین است که آمریکایی‌ها از آن در فیلم‌سازی وام می‌گیرند و اما هنوز یک فیلم فاخر از عاشورا نداریم.

مهرعلی به تأثیر تکنیک و هنر در کار رسانه اشاره و تأکید کرد: فیلم‌های غربی با تکنیک و هنر باطل را حق و حق را باطل جلوه می‌دهند.

وی در مورد ویژگی‌های رسانه و نشریه تراز انقلابی عنوان کرد: نشریه و رسانه در تراز انقلابی باید نشانی از امام(ره) و مقام معظم رهبری داشته باشد و یکی از وظایف رسانه افشای اقدامات اربابان و کانون‌های زر و زور بدون هیچ ترسی و با رعایت خطوط قرمز و حدود امنیتی است.

این کارشناس حوزه رسانه به وظیفه اصحاب رسانه در حوزه اقتصاد اشاره کرد و افزود: رسانه باید در زمینه اقتصاد مقاومتی با قلم جذاب، شیوه‌های مدرن و تکنیک روز به دلایل رکود بپردازد.

وی تصریح کرد: فرهنگ حماسه و شهادت از جهتی اهمیت دارد که به موجب آن، تئوریسین‌ها و استراتژیست‌ها در کاخ سفید هیچ‌گاه به فکر حمله به ایران نیافتاده‌اند.

مهرعلی تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر در رسانه جای خالی دارد که می‌توان این موضوع را در حوزه‌های تخصصی چون فرهنگ و اقتصاد به بحث گذاشت.

بسیج رسانه مطالبات مردم را پیگیری کند

در ادامه حجت الاسلام صغیرا کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر نقش و اهمیت رسانه ها در ارتقاء فرهنگ جامعه وایجاد تمدن ایرانی اسلامی خاطر نشان کرد: باید یک نهضت سواد آموزی رسانه ای در جامعه شکل بگیرد.

وی افزود: برای تشکیل جبهه رسانه تراز انقلاب اسلامی باید انقلاب اسلامی و اهداف و پیشینه و سابقه آن را کاملا بشناسیم و برای این شناخت لازم است در بیانات حضرت  امام و رهبر معظم انقلاب تدبر کنیم.

وی برضرورت تشکیل بسیج رسانه  تاکید و عنوان کرد: بسیج رسانه  به معنی تشکیل و تقویت جبهه رسانه ای انقلاب اسلامی است و در موضوعات مختلف بسیج رسانه می تواند مطالبات مردم را پیگیری نماید و آفت ها، آسیب ها و معضلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی را به اطلاع مردم و مسولین برساند.

در پایان فرمانده ناحیه مقاومت امام صادق(علیه اسلام) ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل جبهه رسانه ای تراز انقلاب اسلامی به منظور برطرف شدن شبهات پیرامون انقلاب اسلامی تصریح کرد: رسانه های انقلابی می توانند نقش موثری در تبیین انقلاب اسلامی و دستاورد ها و تهدیدات پیش روی انقلاب داشته باشند.

وی گفت: امروز شهدای مدافع حرم در اوج مظلومیت هستند و جامعه از نقش حساس حضور این فرزندان انقلاب اسلامی در دفاع از حریم اهل بیت (ع) و مرزهای امنیتی ایران اسلامی بی خبر است و بعضا مورد بی مهری قرار می گیرند

ارسال نظرات