رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

ارزیابی ما از دستگاه‎های‎فرهنگی براساس شاخص‎های "کیفی مدار"خواهد بود/ بعد نظارت مجلس را تقویت می کنیم

پژمانفر گفت: یکی از مهمترین بخش های حوزه فرهنگ همین است که ارزیابی عملکرد در این حوزه بر اساس شاخص های کیفی مدار باشد تا ما ببینیم آیا این دستگاه ها توانسته اند در اهدافی که برای آنها پیش بینی شده موفقیتی به دست آوردند یا خیر.
کد خبر: ۸۶۹۷۸۹۹
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم صبح امروز در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، گفت: تمام تلاشمان بر این است که انشاء الله در کمیسیون فرهنگی بتوانیم همه بخش هایی که در دوره های قبل مجلس کارهایی شده را بازنگری کنیم و اگر اصلاحاتی لازم است طرح و لوایحی را در نظر بگیریم و با سرعت آنها را به صحن برگردانیم تا در نوبت رسیدگی قرار بگیرند.

وی افزود: موضوع دومی که برای من بسیار اهمیت دارد تقویت بعد نظارت مجلس است، بعد نظارت یکی از مواردی است که ما بر آن خیلی تکیه داریم چرا که به هر حال مسئله خیلی اساسی است و شاید بعضی از اعتراضاتی که در برخی حوزه ها دارند که تراکم قانون داریم بیجا نباشد، ما باید برنامه ریزی داشته باشیم و به این سمت برویم که ببینیم دستگاههای فرهنگی چطور عمل می کنند.

پژمانفر ادامه داد: با این رویکرد ارزیابی ما از عملکرد دستگاه ها بر اساس همان شاخص هایی است که دیوان محاسبات و سازمان بازرسی به آن می پردازند، باید این شاخص ها را کمی تغییر دهیم و در ارزیابی عملکرد دستگاه های فرهنگی با همان رویکرد "کیفی مدار" به مسائل بپردازیم.

وی افزود: این کار خیلی سختی است و از مهمترین بخش های حوزه فرهنگ همین است که ارزیابی عملکرد در این حوزه بر اساس شاخص های کیفی مدار باشد تا ما ببینیم آیا این دستگاه ها توانسته اند در اهدافی که برای آنها پیش بینی شده موفقیتی به دست آوردند یا خیر.

پژمانفر اظهار داشت: یکی از طرح ها و لوایحی که وجود دارد قانون برنام ششم است که برای ما اهمیت فوق العاده ای دارد که بتوانیم هر چه سریعتر خلأ های قانونی که در این حوزه در مقایسه با قانون برنامه پنجم وجود داشته پیگیری کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار