خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود گفت: نهادهای فرهنگی شهرستان بایست با دوری از اقدامات جزیره ای در راه رشد و تعالی دینی و فرهنگی جامعه تلاش کنند.
کد خبر: ۸۶۹۸۰۳۵
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام محمود ترابی در دیدار با رئیس و پرسنل اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهرود به مناسبت سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در دفتر خود، ضمن اشاره به وضعیت فرهنگی این شهرستان بیان داشت: شناسایی محورهای اشاعه فرهنگ دینی و اسلامی یکی از وظایف نهادهای فرهنگی مانند سازمان تبلیغات اسلامی است که با استفاده از ظرفیت آنها مانند شبکه تبلیغی، هیئت های مذهبی، مداحان و کانون های فرهنگی مذهبی می توان شاهرود را به پایلوت تصمیمات فرهنگی استان و حتی کشور بدل ساخت.

وی با تاکید بر اینکه سازمان تبلیغات اسلامی نقش موثری در اشاعه فرهنگ اسلامی دارد، افزود: اما مبلغان و روحانیان که بدنه اصلی این نهاد را تشکیل می دهند می بایست به مقوله مطالعه و به روز رسانی اطلاعات خود اهتمام بیشتری داشته باشند تا بتوانیم شاهد تحولات خوب فرهنگی در شهرستان شاهرود باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با بیان اینکه نهادهای فرهنگی نقش عمده ای در تحول فرهنگی شهرستان دارند، گفت: برگزاری نشست های مشترک از این دست، بین نهادهای فرهنگی جامعه می تواند باعث تحول در ادبیات اداری و به روز رسانی کارهای فرهنگی شود چرا که امروز در شاهرود ظرفیت های ویژه ای وجود دارد که استفاده از آنها می تواند نقش موثری در تبیین فرهنگ دینی داشته باشدکه متاسفانه امروز در استفاده از آنها چندان موفق نیستیم.

ترابی با بیان اینکه حضور نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه ها، موسسات اجرایی و برخی نهادها از جمله ظرفیت های خوب شهرستان هستند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها تعابیر مختلفی را با استفاده از واژگان متنوع مانند شبیخون فرهنگی و جنگ نرم به کار میبرند تا یادآور حساسیت کارهای فرهنگی در جامعه شود اما باید توجه داشت که ادبیات ما نیز طبق امور همیشگی سامان دهی می شود که این امر باید تغییر کند.

وی افزود: شهرستان شاهرود دارای پتانسیل های فراوانی است که می تواند آغاز گر بسیاری نمونه های کشوری از طرح های فرهنگی باشد.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه برنامه های فاخر برانگیختگی ایجاد می کند، گفت: امروز نهادهای فرهنگی مانند تبلیغات اسلامی باید بدانند که اگر می خواهنددر جامعه اثر گذار باشند باید مسئولیت کارهای سنگین را به گونه ای جهادی در دست گیرند و اقدامات فرهنگی را در قالب اعتبارات و رفع تکلیف نبینند.

ترابی با اشاره به رسالت دینی نهادهای فرهنگی بیان داشت: ما باید در عرصه فرهنگ به گونه ای کار کنیم که با مسئولیت پذیری بتوانیم رضایت خدا و برانگیختگی اجتماعی و فرهنگی را با استفاده از ظرفیت های شهرستان به ویژه روحانیان در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: در امور فرهنگی و مذهبی نباید به صورت جزیره ای عمل کرد و اگر می خواهیم تحول آفرین و موفق باشیم باید هم افزایی و همدلی بین همه نهادها را از یاد نبریم.

اول تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به دستور حضرت امام خمینی (ره) در سال 1360 است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها