رئیس پارک علم و فناوری لرستان:

معرفی لرستان به عنوان قطب گیاهان دارویی کشور در دست پیگیری است

رئیس پارک علم و فناوری لرستان گفت: معرفی لرستان به عنوان قطب گیاهان دارویی کشور در دست پیگیری است.
کد خبر: ۸۶۹۸۰۴۵
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، شاکرمی امروز در نشست خبری از لرستان به عنوان قطب گیاهان دارویی کشور نام برد و تصریح کرد: مکاتباتی با رئیس پارک های علم و فناوری کشور انجام شده است که پارک علم و فناوری استان لرستان را به عنوان قطب گیاهان دارویی کشور معرفی شود.

وی بااشاره به اینکه چند شرکت گیاهان دارویی بین المللی در استان لرستان حضور دارند، گفت: قرار است که 1000 هکتار از اراضی استان نیز به کشت گیاهان دارویی اختصاص یابد؛ البته راه اندازی مرکز رشد تخصصی گیاهان دارویی را نیز به عنوان یک ایده پیگیری می کنیم.

شاکرمی با بیان اینکه تسهیلات در قالب معرفی به صندوق نوآوری وشکوفایی به شرکت های دانش بنیان تعلق می گیرد، اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان نیز 700 تا 800 میلیون تومان را به فناوران پرداخت کرده است.

وی افزود: 27 فناور نیز به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده اند که از این تعداد هفت نفر موفق به اخذ تسهیلات شده اند.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان اظهار داشت: برنامه راهبردی پنجساله پارک علم و فناری لرستان به عنوان مهمترین اقدام پارک با همفکری اساتید دانشگاه تدوین شد و با در وزارت علوم پس از دفاع از این برنامه مورد تایید اولیه قرار گرفت.

وی بهبود مستمر و رقابت پذیری در تولید، جذب نیروهای متخصص، ارتقاء جایگاه پارک علم و فناوری لرستان، حمایت از محصولات دانش بنیان و تولید ثروت در منطقه را از جمله اهداف کلی برنامه راهبردی پارک علم و فناوری لرستان اعلام کرد.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان گفت: در این سند حمایت از واحدهای فن آور تا تبدیل به شرکت های دانش بنیان، برگزاری کارگاههای آموزشی، حمایت از شرکت های فناور برای ثبت پتنت، برنامه ریزی جهت توسعه فیزیکی پارک علم و فناوری استان، واگذاری زمین به واحدهای فناور در سایت پارک علم و فناوری استان که مساحت آن 20 هکتار است و با عقد قراردادهای چند ساله به واحدهای فناور جهت ساخت و ساز واگذار می شوند، گسترش مراکز رشد در استان، ارتباط با ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی، عقد قراردادها بین المللی، عقد تفاهم نامه با سایر پارک های کشور که عقد تفاهم نامه با پارک ایلام در حال انجام است، راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری و ارتباط با رسانه ها به عنوان عمده فعالیت های اجرایی سند راهبردی پارک علم و فناوری لرستان محسوب می شوند.

شاکرمی با اشاره به اینکه در استان لرستان 14 شرکت دارای مجوز انش بنیان هستند، تثریح کرد: 20 شرکت را نیز در سامانه دانش بنیان ثبت کرده ایم که صدور گرید دانش بنیان آنها در دست بررسی است.

وی ابراز امیدواری کرد که در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل پنج شرکت ثبت شده در سامانه دانش بنیان موفق به کسب گرید دانش بنیان شوند.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان با اشاره به اینکه ساختمان ادارای پارک علم و فناوری لرستان با 90 درصد پیشرفت فیزیکی تا مهرماه به بهره برداری می رسد، گفت: محصولاتی که شرکت ها در پارک ها ایجاد می کنند همه محصولات ملی و بین المللی نیستند و با این حال چون این شرکت ها نوپا هستند طول می کشد که برند سازی صورت بگیرد؛ از این روباید به آنها اعتماد شود.

شاکرمی از بازاریابی به عنوان عمده ترین مشکل شرکت های دانش بنیان نام برد و افزود: اگر به محصولات شرکت های دانش بنیان اعتماد شود این شرکت ها نمی توانند دوام بیاورند.


ارسال نظرات