خبرهای داغ:
استاد دانشگاه علم و صنعت تهران اذعان کرد: کیفیت آثار مهندسین سراسر کشور در طراحی المان شهدای مفقودالاثر استان قزوین، مطلوب است.
کد خبر: ۸۶۹۸۰۴۷
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین،مهدی مجابی، استاد دانشگاه علم و صنعت تهران پیرامون داوری آثار مهندسین سراسر کشور در طراحی المان‌ شهدای مفقودالاثر استان قزوین، گفت: به دلیل آثار زیاد، داوری در چند مرحله با دقت و صرف زمان بیشتری انجام شد تا بهترین اثر انتخاب گردد.

وی افزود: همچنین داوران، بازدیدی از محوطه‌ی ساخت المان شهدای مفقودالاثر انجام دادند تا داوری براساس ویژگی‌های محوطه، نوع نگاه و موضوعاتی که باید در انتخاب اثر از نظر راهبردی و استراتژی داشته باشد، صورت بگیرد.

مجابی گفت: با توجه به اینکه المان شهدای مفقودالاثر در محوطه تاریخی ساخته می‌شود که از جهت شهرسازی و معماری دارای ویژگی‌ها و ارزش‌های بالای معنوی است، به همین دلیل طرح المان، متناسب این محوطه، انتخاب شد.

وی با اشاره به یکی از شرایط برگزاری مسابقه طراحی المان شهدای مفقودالاثر گفت: این مسابقه آزاد بوده و هیچ گونه قید و شرطی، محدودیتی و ضابطه‌ای در آن نبوده  تا مهندسین بیشتر بتوانند ایده‌های خود را به صورت آزادانه ارائه بدهند.

مجابی افزود: به همین دلیل داوران در انتخاب آثار، ایده‌های نو و جدیدی که مهندسین در طراحی المان فوق ارائه کرده بودند، مورد توجه قرار دادند و بررسی بیشتری کردند.

استاد دانشگاه علم و صنعت تهران افزود: همچنین در انتخاب آثار، به مفهوم، پیام و ارزش‌های ایثار و شهادت و نقشی که اثر برگزیده می‌تواند در محوطه داشته باشد بیشتر دقت شده تا مخاطبان با مشاهده آن ارتباط خوبی برقرار کنند.

مجابی با بیان اینکه کیفیت آثار طراحی المان شهدای مفقودالاثر از سطح خوبی برخوردار بودند، گفت: نوع طرح‌ها نشان می‌دهد که بیشتر مهندسین طراح سراسر کشور از قشر جوان‌ بودند و همین ارزشمند است.


گفتنی است: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با مشارکت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین طرح المان شهدای مفقودالاثر استان را به مسابقه گذاشت که طی فراخوان انجام شده 91 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه‌ی این مسابقه ارسال شد که با حضور سه تن از کارشناسان کار داوری و انتخاب آثار برتر نیز به اجرا درآمد

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها