مدیر امامزاده بی بی زینب(س) شهرستان گلوگاه گفت: از آنجایی که مقبره امامزاده بی بی زینب در مسیر عبور زائران امام رضا(ع) قرار دارد،روزانه بیش از 2 هزار مسافر در این محل توقف و از این مکان متبرکه زیارت می کنند.
کد خبر: ۸۶۹۸۱۳۴
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
به گزارش خبرنگار بسیج از مازندران،رضاعلی زارع در گفتگویی اظهار کرد: امامزاده بی بی زینب در حوزه استحفاظی روستای خورشیدکلای شهرستان گلوگاه قرار دارد و همچنین مقبره برادرش امامزاده اسحاق در فاصله 500 متری در داخل روستای خورشیدکلا واقع شده است.

مدیر امامزاده بی بی زینب(س) شهرستان گلوگاه افزود: امامزاده بی بی زینب در حد فاصل 2 کیلومتری تا شهرستان گلوگاه و 18 کیلومتری تا شهرستان بهشهر و در مجاورت اتوبان بهشهر به گلوگاه قرار دارد.

زارع خاطرنشان کرد: از آنجایی که مقبره امامزاده بی بی زینب در مسیر عبور زائران امام رضا(ع) قرار دارد و کاملا برای مسافران قابل رویت است، روزانه بیش از 2 هزار مسافر در این محل توقف و از این مکان متبرکه زیارت می کنند.

مدیر امامزاده بی بی زینب شهرستان گلوگاه گفت: به دلیل استقبال زائران از این مکان متبرکه، مجتمع فرهنگی و زائرسرا در 5 طبقه به فاصله 30 متری مقبره امامزاده بی بی زینب در حال ساخت است تا با مهیا کردن امکانات رفاهی به زائران خدمات شایسته تری ارائه شود.

زارع اظهار کرد: تاریخ ولادت و وفات امامزاده بی بی زینب نامشخص است و در جایی درج نشده اما بر اساس گفته معتمدین و ریش سفیدان اهالی روستای خورشیدکلا، این امامزاده بیش از 300 سال قدمت دارد.

وی با بیان اینکه هیچ شجره نامه ای از امامزاده بی بی زینب موجود نیست، افزود: با تحقیقات انجام شده و با مستندات شفاهی، امامزاده بی بی زینب و امامزاده اسحاق از نوادگان امام موسی کاظم(ع) هستند.

زارع با اشاره به اینکه در مازندران امامزادگان زیادی وجود دارد گفت: اکثر آن ها فاقد شجره نامه هستند زیرا در سالیان گذشته اداره اوقاف وجود نداشت تا از متون شجره نامه امامزاده ها حفاظت و نگهداری کند و معمولا شجره نامه ها در دست متولیان بومی نگهداری می شد که به مرور زمان از بین رفت.

مدیر امامزاده بی بی زینب شهرستان گلوگاه گفت: پس از استان فارس، بیشترین امامزاده ها در استان مازندران وجود دارد زیرا از طرفی مازندران پناهگاه علویان بود و از طرفی نوادگان امامان معصوم از عراق به ایران مهاجرت می کردند و سپس برای زیارت حرم امام رضا(ع) در مسیر شهرهای مازندران در اثر بیماری یا حوادث طبیعی وفات می یافتند و محل تدفین آن ها همیشه مکانی متبرک و مقدس برای زائران بوده است.

زارع در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینکه علت قرار گرفتن امامزاده بی بی زینب در کنار اتوبان، تعریض جاده بهشهر به گلوگاه توسط اداره راه و شهرسازی بوده است، افزود: مقبره این امامزاده از زمان تدفین تا پیش از دوران انقلاب اسلامی حدود 20 متر از اتوبان فاصله داشته اما با اجرای طرح توسعه و تعریض جاده، به حریم محوطه امامزاده تجاوز شده و مقبره فقط 2 متر با اتوبان فاصله دارد.


انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها