خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خبر داد
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به ضرورت توسعه فضای سبز در مناطق مختلف شهر قم گفت: ۵۰ هکتار درختکاری در پردیسان در دستور کار است.
کد خبر: ۸۶۹۸۱۶۰
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، پیام جوادیان با اشاره به توسعه فضای سبز اظهار کرد: بحث توسعه درختکاری در قالب 250 هکتار در مناطق مختلف هشت، سه، ‌دو و چهار پیگیری می‌شود و پیش‌بینی می‌شود تا دی ماه به طور کامل بحث کاشت این مناطق انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون مراحل احداث پارک شهری شامل جدول، محوطه‌سازی و ساخت آب نما 60 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و باید تا اواسط مرداد ماه عملیات ساختمانی و عمرانی تکمیل شود و از شهریور امسال عملیات خاکریزی آغاز می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به بحث بوستان‌های جنگلی و عرصه‌های درختکاری شده گفت: این پروژه اواخر دی ماه سال گذشته کارهای آن انجام شد و با آغاز هفته درختکاری نخستین درخت کاشته شد و هنوز این پروژه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون در منطقه چهار 50 هزار گودال حفر شده است، عنوان کرد: 20 هزار درخت تاکنون در این منطقه کاشته شده و اکنون کاشت درخت در بوستان‌های خضر نبی، کوثر و زائر دنبال می‌شود.

جوادیان خاطرنشان کرد: 50 هکتار درختکاری در پردیسان در دستور کار است و در بلوار امام صادق گودال‌برداری صورت گرفته، ولی هنوز کاشت درخت در آن انجام نشده است.

وی عنوان کرد: درختکاری از دیروز به دلیل گرمای شدید هوا در پردیسان متوقف شده، البته درختکاری قطعات مسکن مهر شروع شده و اکنون بخش زیادی از این منطقه درختکاری شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه تنها به کاشت این 250 هکتار بسنده نمی‌شود، گفت: طراحی فاز دوم در حال انجام است تا بلافاصله بعد از فاز اول شروع کنیم، اگر تعاملاتی با اداره‌کل راه و شهرسازی و منابع طبیعی برای یک سری قطعات زمین صورت گیرد، می‌توانیم کاشت قطعات درخت را انجام دهیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها