خبرهای داغ:
به مناسب شب میلاد امام حسن(ع) انجام می شود؛
حاجی صدیقه، دلش برای غربت امام حسن(ع) گرفته است، از این رو می خواهد هر طور که شده حتی با پخت نذری برای تمامی اهالی روستای نجفیه، ثابت کند که عشق و دلدادگی به ائمه(ع)، زن و مرد، پیر و جوان نمی شناسد.
کد خبر: ۸۶۹۸۱۹۵
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، فردا سالروز فرخنده میلادامام حسن(ع) است، این امام بزرگوار در سال سوم هجرت به دنیا آمدند.

قصه غربت اهل بیت(ع) به ویژه غربت امام حسن مجتبی(ع)، امام دوم شیعیان بر کسی پوشیده نیست، قصه غربتی که از استحاله فرهنگی از سوی دشمنان جنایتکار ایشان رقم خورده است، دشمنانی که با جعل حدیث، تغییر در فرهنگ، نگاه و فکر به جنگ با حقانیت دین اسلام آمدند، غافل از آنکه دل های بیدار در سالیان سال فریب سیاه نمایی و سیاه بازی های آنان را نخورده است، به طوری که هنوز شاهد هستیم قلوب انسان هایی با دل های پاک پس از گذشت بیش از 1400 سال برای این امامان بزرگوار می تپد.

و اما امروز به روستای نجفیه می رویم، جایی که قرار است بانویی از اهالی برای تمامی مردم روستا نذری پخت کند.

صدیقه امیری، بانوی آشپزی است که تنها برای هیئت ها آن هم برای رضای خدا و دلش آشپزی می کند، چند سالی است به دلیل شغل پسرهایش به تهران رفته است، اما او بیشتر روزهای سال را در روستای نجفیه، جایی که دوران کودکی و جوانی خود را زندگی کرده، می گذارند.

امیری در طول ماه مبارک رمضان از چندین سال گذشته تاکنون هنگام افطار در مسجد، بین نمازگزارن به عنوان نذری کیک و شیر توزیع می کند.

می گوید، که شیعه ای از شیعیان امام علی(ع) است و می خواهد کمی هم که شده خود را به این امام بزرگوار نزدیک کند.

از غربت حضرت خدیجه(س) و امام حسن مجتبی(ع) حرف ها برای گفتن زیاد دارد و برای ادای دین خود به این دو در شب وفات حضرت خدیجه(س) و شب میلاد امام حسن(ع) در ماه مبارک رمضان با دستان خود و کمک چند تن دیگر، برای تمامی اهالی روستا نذری پخت می کند.

خودش ظرف ها را جا به جا کرده، مرغ را شسته و پاک و برنج را خیس می کند، اهالی هم کمکش می کنند و به او حاج خانم می گویند، بیشتر او را حاجی صدیقه صدا می زنند.

حاجی صدیقه دلش برای غربت امام حسن(ع) گرفته است، از این رو می خواهد هر طور که شده حتی با پخت نذری ثابت کند که عشق و دلدادگی به ائمه زن و مرد، پیر و جوان نمی شناسد.

جوانان روستا از این همه همت و خلوص حاجی صدیقه تعریف می کنند و او را برای خود الگویی عملی در شناخت اهل بیت(ع) قرار داده اند.

برای مشاهده عکس در سایز بزرگ لطفا بر روی آن کلیک نمایید.


منبع: سایت رودآور

انتهای پیام/

ارسال نظرات