در بیانیه بسیج ۶ دانشگاه تهران عنوان شده است
بسیج دانشجویی ۶ دانشگاه تهران در بیانیه‌ای تاکید کرد: تغییر «عبداللهیان» تضعیف جبهه مقاومت و زمینه‌سازی برای برجام ۲ است.
کد خبر: ۸۶۹۸۲۰۴
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، بسیج دانشجویی 6 دانشگاه تهران بزرگ با صدور بیانیه‌ای در واکنش به برکناری امیر عبداللهیان معاون سابق عربی و آفریقایی وزارت خارجه، اعلام کردند: چند ماه قبل بود که لابی امریکایی و ضد ایرانی «نایاک» و برخی از سران کشورهای عربی در واکنش به مواضع انقلابی و ضد استکباری امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه در تحولات منطقه و نقش تاثیرگذار وی در پیروزیهای جبهه مقاومت خواهان برکناری وی شده بودند و این اقدام را در راستای تقویت روابط با عربستان سعودی می‌دانستند.

این تشکلهای دانشجویی افزودند: در حالی که این روزها جبهه مقاومت توانسته در تحولات منطقه دست برتر خود را نشان دهد، خبر برکناری امیرعبداللهیان معاون انقلابی وزارت خارجه که در این پیروزیهای جبهه مقاومت نقش موثری داشته است، تعجب و حیرت  همگان، بخصوص جنبش دانشجویی را برانگیخت.

در این بیانیه با انتقاد از برکناری عبداللهیان در شرایط حساس منطقه‌ای تاکید شده است: برکناری امیرعبداللهیان دیپلمات کهنه‌کار و انقلابی وزارت امور خارجه آن هم در فاصله کمتر از 3 روز پس از دیدارهای آقای ظریف و کری در نروژ این شائبه را تقویت کرده است که تغییر مهره‌های کلیدی و موثر در وزارت خارجه اقدامی از قبل هماهنگ شده با طرف آمریکایی و زمینه‌چینی برای اجرای برجام 2  می باشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: امریکا و هم‌قطاران غربی و عربی‌اش در منطقه مدتهاست که با ترفندهای مختلف تلاش کرده‌اند محور مقاومت، به عنوان تنها مانع در برابر نظم نوین آمریکا را تضعیف کنند ولی با این همه امروز حزب الله لبنان  و ملت سوریه و  انصار الله یمن و حامیان مقاومت در منطقه قوی‌تر از هر زمان دیگری در برابر نقشه‌های آمریکا در منطقه ایستادگی کرده و جبهه مقاومت با پشتیبانی و حمایت ایران اسلامی، چه در میدان جنگ و چه در سایر عرصه‌ها، رویای امریکا برای منطقه را آشفته کرده است.

در بخش دیگری ار این بیانیه تصریح شده است: این روزها غرب آسیا به صحنه شکستهای پی در پی آمریکا تبدیل شده است و تقریبا در هیچ کجای دنیا تحولات مطابق با میل و خواسته واشنگتن پیش نمی رود. شکستهای جبهه استکبار به رهبری آمریکا و پیروزیهای جبهه مقاومت به رهبری ایران نه از راه مذاکره و سازش و بلکه تنها از طریق مقاومت و ایستادگی حاصل شده است. پیروزیهایی که بدون شک مرهون مجاهدت مجاهدان شجاع جبهه مقاومت همانند سردار سلیمانی در صحنه نبرد و همراهی تمام عیار دیپلماتهای شجاع و انقلابی مثل امیرعبداللهیان در پشتیبانی از جبهه مقاومت حاصل شده است.

این تشکلهای دانشجویی با بیان اینکه تغییرات مهره‌های کلیدی باعث تضعیف جبهه مقاومت می‌شود، تصریح کردند: در این میان تحرکات دیپلماتیک ایران اسلامی به عنوان ستون جبهه مقاومت، همواره از سوی مردم و مسئولان منطقه و جهان رصد می‌شود و تغییرات مهره‌های کلیدی و انقلابی وزارت خارجه آن هم در این شرایط حساس منطقه و 3 روز پس از دیدار آقای ظریف و کری در نروژ پیام نامناسبی را به متحدان اصلی و دوستان جمهوری اسلامی در منطقه می رساند و باعث تضعیف جبهه مقاومت می شود.

این تشکلهای دانشجویی با پرسش سوالی از وزارت خارجه تاکید کردند: سئوال جدی ما دانشجویان از وزارت خارجه این است که با توجه به شرایط خاص منطقه و تلاش بیش از پیش جبهه استکبار برای به شکست کشاندن و تضعیف جبهه مقاومت تغییرات مهره‌های اصلی وزارت خارجه در این مقطع چه دلیلی دارد؟ در حالی که بنا به اذعان دوست و دشمن آقای امیرعبداللهیان در تحولات منطقه‌ای عراق و سوریه توانسته بود پشتیبانی موثری از جبهه مقاومت ایجاد کند، آیا نمی‌بایست ایشان تا به سرانجام رساندن تحولات سیاسی و نظامی در سوریه در ماموریت خویش باقی می ماندند؟

تشکلهای دانشجویی در بخشی دیگر از این بیانیه تاکید کردند: تغییرات صورت گرفته در وزارت خارجه در حمایت ایران اسلامی از جبهه مقاومت تاثیری نداشته و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده‌اند، حمایت از جبهه مقاومت جز خطوط قرمز و اساسی انقلاب اسلامی است و تحت هیچ شرایطی انقلاب اسلامی دست از حمایت خود از جبهه مقاومت برنخواهد داشت.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: همچنین ما دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های تهران از وزارت خارجه می‌خواهیم که در عزل و نصب‌هایش بیشتر دقت کرده و از هر گونه  نگاه جناحی و سیاسی دوری کند. مسئولان وزارت خارجه لازم است توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در ماه‌های اخیر به تمامی مسئولان مبنی بر انقلابی بودن و انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن را سرلوحه عمل خود قرار داده و هر چه سریعتر با اتخاذ تصمیماتی انقلابی، امید دشمنان نظام را تبدیل به یاس، و نگرانی دوستداران و مستضعفان جهان را که به حمایت های ایران اسلامی امید بسته اند برطرف کرده و آنها را مسرور نمایند.

در پایان این بیانیه تاکید شده است: در پایان ما دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های تهران بار دیگر حمایت خود از همه مسئولان دلسوز و انقلابی وزارت خارجه را در چارچوب تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اعلام کرده و لازم می دانیم بار دیگر به مسئولان وزارت امور خارجه توصیه‌ها و خطوط قرمز رهبر معظم انقلاب در 3 سال گذشته را یادآوری کنیم  که مراقبت کنند غیر از موضوع هسته‌ای در هیچ حوزه‌ای از جمله تحولات منطقه ای مذاکره با امریکا ممنوع است.
ارسال نظرات