فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میثم ضمن تشریح فعالیت یکساله ناحیه بیان داشت: سرمایه گذاری در مساجد، استحکام انقلاب و ارزش‌های اسلامی را به دنبال دارد.
کد خبر: ۸۶۹۸۲۲۷
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، با گذشت یکسال از تاسیس ناحیه مقاومت بسیج میثم در حاشیه شهر مشهد، شاهد افزایش فعالیت های سپاه در این مناطق در عرصه های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و سایر زمینه ها هستیم.

به منظور آشنایی با اهم فعالیت ها و عملکرد ناحیه میثم در سال گذشته، به گفتگو با فرماندهی این ناحیه نشستیم.

سرهنگ دوم پاسدار محمد مدرسی، فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه میثم، ضمن تقدیر و تشکر از همه دست اندرکاران و نیروهای فعال در ناحیه، حوزه ها و پایگاه های بسیج ناحیه بیان داشت: پس از تاسیس ناحیه میثم، فعالیت های سپاه و بسیج در همه ابعاد در این منطقه شتاب و رونق چشم گیری داشته است.

مدرسی افزود: در زمینه فعالیت های عمرانی، توجه ویژه ای به مساجد شده است، زیرا مساجد سنگر کار فرهنگی، روشنگری، و ترویج روحیه انقلابی و ارزش های اسلامی است لذا هرچه در مساجد سرمایه گزاری کنیم، به استحکام انقلاب و روحیه ی انقلابی کمک کرده ایم.

وی گفت: در زمینه مساجد اقدام به مرمت 58مسجد در قالب کف سازی، رنگ آمیزی، ایزوگام، ساخت آشپزخانه و سرویس بهداشتی و سایر اقدامات با هزینه  هفت ملیارد و چهارصد پنجاه میلیون ریال شده است، همچنین در 10 مسجد طرح زیباسازی به صورت نما، روشنایی و نقاشی با هزینه بالغ هفتصد و شصت میلیون ریال اجرا شده است.

مدرسی با اشاره به دیگر طرح های عمرانی ناحیه بیان داشت: معاونت مهندسی ناحیه اقدام به ساخت 48 پایگاه هر یک به مبلغ صدو پنجاه میلیون ریال با ارزش کل هفت میلیارد و دویست میلیون ریال و ساخت یک حوزه مقاومت بسیج با هزینه دو ملیارد و ششصد میلیون ریال نموده است.

فرماندهی ناحیه میثم در زمینه ی کارهای اقتصادی و معیشتی صورت گرفته توسط ناحیه در سال گذشته بیان داشت: یکی از کارهای انجام شده در راستای اشتغال زایی، طرح صنایع زودبازده با اعطای وام خوداشتغالی در زمینه های پرورش طیور، پرورش قارچ و گلخانه می باشد.

وی ادامه داد: به این منظور افراد به بانک مهر اقتصاد معرفی شده و وامی به ارزش 150 میلیون ریال با اقساط 60ماهه دریافت می کنند.

مدرسی یکی از فعالیت های افتخار آمیز بسیج را کمک به ایتام  و معسرین دانست و گفت: در زمینه کمک به معسرین در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان اقدام به توزیع1300 سبد معیشتی به ارزش یک ملیارد و هشتصد و بیست میلیون ریال در میان افراد نیازمند شده است.

وی ادامه داد: مبلغ627 ملیون ریال در قالب کمک به ایتام به صورت کارت هدیه تقدیم شده است همچنین در موردی دیگر به 123 نفر از بیماران صعب العلاج به هر فرد مبلغ ده ملیون ریال، جمعا یک ملیارد و دویصت و سی میلیون ریال کمک شده است.

فرمانده ناحیه میثم با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در زمینه های فرهنگی پیرامون  فعالیت های فرهنگی ناحیه بیان داشت: با توجه به اینکه بهترین کار فرهنگی در قالب مساجد و هیئت های مذهبی نتیجه بخش است، معاونت فرهنگی این ناحیه از بدو تشکیل درصدد ایجاد هیئت مرکزی متمرکز در سطح منطقه بوده است به همین منظور موفق به اجرای برنامه های متعدد مذهبی در قالب هیئت متمرکز مرکزی با مشارکت ده هیئت شده است که در برنامه های آتی تعداد این هیئات از 10 به 20 هیئت افزایش می یابد.

مدرسی دیگر اقدام فرهنگی را لبیک به ندای رهبری در تربیت نسل قرآنی و حافظان قرآنی با ایجاد و تقویت هفت مهدکودک قرآنی دانست.

وی در پایان راه اندازی تیم های روشنگری در سطح حوزه و پایگاه  و همچنین برگزاری 30یادواره شهدا را از دیگر اقدامات فرهنگی ناحیه بیان نمود

ارسال نظرات
پر بیننده ها